در نخستین هفته رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند مطرح شد؛ ارائه راهکارهای عملیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان برای چالش‌های مجتمع بزرگ گردشگری صفه
  • چهارشنبه 19 بهمن 1401
  • 294
  • 0
در نخستین هفته رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند مطرح شد؛ ارائه راهکارهای عملیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان برای چالش‌های مجتمع بزرگ گردشگری صفه
در نخستین هفته رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند مطرح شد؛ ارائه راهکارهای عملیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان برای چالش‌های مجتمع بزرگ گردشگری صفه

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، سعید ساکت، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در بازدید شرکت‌های دانش‌بنیان از مجتمع بزرگ گردشگری صفه در نخستین هفته رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند اظهارداشت: یکی از مباحثی که در بهره‌برداری‌ها در اماکن تحت پوشش شرکت توسعه  سیاحتی سپاهان مورد توجه است، شناسایی چالش‌هایی که در حین بهره‌برداری با آن مواجه هستیم است که قاعدتاً تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان نسخه برتر، بهینه، علمی و عملیاتی برای مرتفع‌سازی چالش‌ها است.

وی افزود: رویداد رقابتی اصفهان هوشمند در مدت زمان یک هفته با مشارکت و برنامه‌ریزی همکارانمان در معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود و طی آن مجموعه‌های دانش‌بنیان با چالش‌هایی که شرکت در عرصه‌های مختلف بهره‌برداری همچون فنی، مهندسی، محیطی و مکانیکی با آن مواجه است آشنا شده و برای حل آن طرح و برنامه عملیاتی طراحی و پیاده‌سازی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به شعار سال تحت عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» بیان کرد: تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان کوتاه‌ترین، بهترین و بهینه‌ترین روشی است که می‌توانیم مشکلات شرکت را مرتفع سازیم چرا که رویکردهای این حوزه در سطح شهرداری اصفهان با تأکید شورای محترم اسلامی شهر اصفهان بر این موضوع استوار است.

وی خاطرنشان کرد: طی بازدیدی که توسط نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد، چالش‌ها به صورت محیطی، عملیاتی و عینی حضور گروه‌های متخصص دانش‌بنیان طرح شد و در تعاملی که بین مدیران شرکت و کارشناسان شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار شد آنها با چالش‌های مجتمع بزرگ گردشگری صفه به صورت عینی و عملیاتی آشنا شدند.

ساکت تصریح کرد: مقرر شد تا در رویداد 3 روزه نخستین هفته رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند، ضمن انجام بحث و نظر کارشناسی پیرامون چالش‌ها، در نهایت این نظرات به یک برنامه عملیاتی تبدیل شود و با توجه به روش‌هایی که مدنظر است، می‌توانیم چالش‌ها را در بازه زمانی کوتاه، خلاقانه و فناورانه برطرف سازیم.

به دنبال ایجاد منطقه ویژه فناوری در محدوده صفه هستیم

مهدی شایق رییس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان اظهارداشت: در نخستین هفته از رویداد رقابتی اصفهان هوشمند، ضمن حضور گروه‌های دانش‌بنیان چالش‌های مجتمع بزرگ گردشگری صفه مطرح شد که در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان از پیش ثبت نام‌ کرده، چالش‌های احصاء شده به آنها اطلاع داده شده و پیرامون آن مطالعه کرده‌اند.

وی افزود: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان طی فرایند بازدید در محل حضور پیدا کرده و تور فناورانه‌ای در محل وجود چالش برگزار می‌شود، مسائل و مشکلات را دیده و درک می‌کنند. در ادامه با برگزاری جلسه پرسش‌و پاسخ، به طور کامل با ابعاد مختلف چالش‌ها آشنا می‌شوند.

رییس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان با بیان آنکه در ادامه این رویداد که هفته آینده برگزار می‌شود که اصل رویداد به حساب می‌آید، شرکت‌های شرکت‌کننده محتوای خود را ارائه می‌کنند، گفت: به دنبال ارسال آثار، محتواهای مجموعه‌های دانش‌بنیان در محل داوری می‌شود و درواقع مواردی که مورد تأیید مجموعه ‌بهره‌برداری و شهرداری باشد انتخاب و وارد فرایند توسعه محصول خواهیم شد.

وی با اشاره به چالش‌ها بیان کرد: در این رویداد چند چالش اساسی شرکت مطرح شده بود که یکی از مهم‌ترین آنها شکل‌گیری صف‌های طولانی در محل‌های ارائه خدمت بود که راهکارهای هوشمندی مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد که می‌تواند از بروز چنین مشکلی پیشگیری کند. یکی از چالش‌های مورد اشاره دیگر بحث تابلوهای اطلاع‌رسانی، هشداردهنده و ظرفیت‌های تبلیغاتی موجود در مجموعه است که بتوانیم با استفاده از فناوری جدید این امکان را فراهم سازیم تا ضمن بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌ها، اطلاع‌رسانی‌ها به خوبی انجام شود.

شایق با بیان آنکه یکی دیگر از چالش‌ها بحث مصرف انرژی است، خاطرنشان کرد: با توجه به تجهیزاتی که در محل شرکت سپاهان استفاده می‌شود، بحث مدیریت انرژی در بخش‌های مختلف حائز اهمیت است که در این مسیر ارائه راهکارهای موثر برای مصرف بهینه انرژی قابل توجه است.

وی خاطرنشان کرد: در مجتمع بزرگ گردشگری صفه امکان نصب المان‌های فناوری و خلاقانه زیادی وجوددارد، بنابراین ظرفیت‌های زیادی برای شرکت‌ها وجود دارد تا با توجه به فضایی که موجود است بتوانند المان‌های خودشان را ارائه کنند. در واقع به دنبال آن هستیم که فضای ارائه بسیار خوبی را برای شرکت‌ها فراهم سازیم تا بتوانند در بازه زمانی مناسب که قابل تحلیل باشد، محصول خود را ارائه کنند که در نهایت باید گفت که به دنبال ایجاد منطقه ویژه فناوری در محدوده صفه هستیم.

تغییر نگرش سازمان‌های بزرگ نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان با رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند

محمد آکوچکیان مدیرعامل مرکز کارآفرینی، فناوری نوپا و مسئول اجرایی رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند، در حاشیه نخستین رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند اظهارداشت: نخستین برنامه اصفهان هوشمند براساس یک مدل تبدیل نوآوری به محصول طراحی شده که با توجه به رویکرد گشاده‌ای که مدیریت شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در حل چالش‌های خود داشته اولین برنامه اصفهان هوشمند در یکی از اماکن ذیل مدیریت این شرکت یعنی مجتمع بزرگ گردشگری صفه انجام شده است.

وی افزود: کاری که انجام می‌دهیم این است که براساس ترکیبی از فرایندهای فنی، مهندسی با مدیریت استراتژی اقدامی انجام دهیم که چالش‌ها درست پردازش شده، نوآوری‌ها متناسب با آن چالش‌ها توسعه و در یک مسیر مشخص به این محصول دست یابیم.

و مسئول اجرایی رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند با بیان آنکه این اقدام به لحاظ زمان و هزینه بهترین خروجی ممکن را خواهد داشت، خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم تا بین شرکت‌های نوآور استارتاپی که مدعی فعالیت در این حوزه بوده و توان اجرایی دارند پالایش شده و از سوی دیگر تلاش کنیم تا نگرش سازمان‌های بزرگ را در اینکه از شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان بهره‌مند شوند تغییر دهیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر