ضرورت ارتقاء زیرساخت‌های تفریحی و سرگرمی برای پاسخگویی موثر به روحیه هیجان‌طلبی جوانان/ دانش‌آموزان و دانشجویان بازار هدف ما نیستند؛ مقصد خدمت‌اند
  • دوشنبه 12 دی 1401
  • 256
  • 0
ضرورت ارتقاء زیرساخت‌های تفریحی و سرگرمی برای پاسخگویی موثر به روحیه هیجان‌طلبی جوانان/ دانش‌آموزان و دانشجویان بازار هدف ما نیستند؛ مقصد خدمت‌اند
ضرورت ارتقاء زیرساخت‌های تفریحی و سرگرمی برای پاسخگویی موثر به روحیه هیجان‌طلبی جوانان/ دانش‌آموزان و دانشجویان بازار هدف ما نیستند؛ مقصد خدمت‌اند

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به آنکه بسیاری از اقدامات شاخص حوزه تفریح و سرگرمی به بیش از یک دهه گذشته باز‌ می‌گردد، اظهارداشت: در سند تحول بنیادین به سلامت جسم، نشاط و شادابی اشاره شده است به همین دلیل طبیعی است که نشاط و شادابی پیشران بخش‌های دیگر باشد. باید به این نکته توجه داشت که لازمه داشتن آموزش و پژوهش و مسائل تربیتی خوب، داشتن دانش‌آموزان و معلمان سالم و با نشاط است که عمده راهکاری که می‌توانیم به این مقصود دست‌یابیم توجه موضوعات تفریحی و سرگرمی است.

وی با بیان آنکه در جامعه کنونی انباشت هیجان را در جوانان و نوجوانان شاهدیم که متراکم شده است، ادامه داد: در مواجهه با این هیجان 2 راهکار وجود دارد، می‌توان این هیجان را به یکباره رها کرد و شاهد اتفاقات ناگوار بود و یا می‌توان به تدریج منجر به تخلیه این هیجان شد و به آن سمت‌وسو داد. تخلیه روحیه هیجان طلبی به صورت عالمانه با مجموعه‌هایی همچون شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان امکان پذیر است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان آنکه در تلاشیم تا با تعامل شرکت توسعه سیاحتی سپاهان نشاط و شادابی به سفره زندگی دانش‌آموزان وارد شود، خاطرنشان کرد: این موضوع حتی می‌تواند به معلمان، جامعه فرهنگیان و خانواده دانش‌آموزان نیز رسوخ کند. خوشبختانه رویکرد وزارت آموزش‌وپرورش نیز به مبحث تفریح و سرگرمی جامعه دانش‌آموزی و معلمان رویکرد مناسبی است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات شاخص صورت گرفته متناسب با رویکرد وزارت آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: برای نخستین بار، پس از 13 سال مسابقات ورزشی بین همکاران فرهنگی را برگزار کردیم که در این رویداد ورزشی 143 هزار و 300 نفر از همکاران فرهنگی در تمامی کشور شرکت کردند و میزبانی این مسابقات در 3 استان اصفهان، خراسان رضوی و فارس صورت پذیرفت که وزیر محترم آموزش و پرورش پیرامون بر این موضوع تأکید داشتند که این مسابقات به درستی و همراه با تکریم برگزار شود.

ابراهیمی بیان کرد: همچنین پس از 3 سال، مسابقات ورزشی دانش‌آموزان برگزار شد که در این مسابقات 2 هزار و 350 نفر دانش‌آموز از دانش‌آموزان اصفهانی شرکت کردند. این موضوعات بدین معناست که رویکردها در سال جدید نسبت به مقوله نشاط‌وشادابی به صورت متفاوتی پیگیری می‌شود.  از جمله دیگر اقدامات شاخص آموزش‌وپرورش در عرصه نشاط‌آفرینی می‌توان طرح شهید سلیمانی در بحث ورزش اشاره کرد که زمین‌ها و سالن‌های ورزشی و ساحلی در مدارس به ویژه مدارس محروم ساخته شود که بسیاری از آنها به بهره‌برداری رسیده و بخش قابل توجهی از آن نیز در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان آنکه بخشی از آزادسازی فضاهای ورزشی صورت پذیرفته و بخشی در حال انجام است اظهارداشت: پیرو عملیاتی‌سازی این طرح سالن‌ها و زمین‌های ورزشی در 2 روز پایان هفته به دانش‌آموزان و والدین آنها اختصاص می‌یابد که در این طرح به افزایش تعاملات خانوادگی توجه شده و جشنواره ملی آن نیز برگزار شده است. همگی این موضوعات حاکی از آن است که باید به سمت نشاط و شادابی حرکت کنیم چرا که زمینه بروز خیلی از خوبی است که اگر نباشد منجر به اتفاق بسیار بدی خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشت که توجه به تفریح و نشاط و حقوق شهروندی بخش مهمی از رسالت‌های شهرداری است بدین معنا که شهروندان بتوانند از امکانات گردشگری به صورت آسان‌تر و مناسب تر بهره‌مند شوند که خوشبختانه رویکرد شهرداری در دوره جدید، رویکرد فرهنگی شایسته اصفهان است.

وی افزود: از نظر ما اردو نوعی آموزش است و به ویژه به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا بلوغ اجتماعی دانش‌آموزان کاهش یافت به همین سبب توجه به اردو به عنوان عامل اصلی بلوغ اجتماعی قابل توجه و اهمیت است در همین راستا معتقدیم انعقاد تفاهم‌نامه بین آموزش و‌پرورش و شرکت توسعه سیاحتی سپاهان می‌تواند برای طرفین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

دانش‌آموزان و دانشجویان بازار هدف ما نیستند؛ مقصد خدمت‌اند

سعید ساکت، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: باعنایت به آنکه شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در اصفهان عهده‌دار مدیریت ابرسازه‌های تفریحی و توسعه ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری کلانشهر اصفهان است، به همین دلیل در یک سال اخیر نخستین گام این شرکت توجه به تمامی ابعاد استانداردسازی ابرسازه‌ها و اماکن تحت مدیریت آن بوده است.

وی با بیان آنکه اکنون لباسی از ایمنی و امنیت بر تن ابرسازه‌های تفریحی اصفهان است افزود: از ابتدای سال جدید تاکنون نزدیک به یک میلیون نفر از مجموعه‌های تفریحی شرکت توسعه سیاحتی سپاهان بازدید کرده‌اند. یکی از چالش‌هایی که اکنون در حوزه تفریح، سرگرمی و گردشگری وجود دارد آن است که به طور کلی زیرساخت‌های ما در حوزه تفریح و سرگرمی محدود و کم است و ظرفیت کافی برای پاسخگویی به روحیه هیجان‌طلبی جوانان و نسلی که آموزش‌وپرورش به طور مستقیم با آن مرتبط است وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان بیان کرد: در اصفهان نیاز به توسعه بسترهای مناسب تفریحی و گردشگری احساس می‌شود چرا که آخرین پروژه‌های شاخص شهری در حوزه تفریح در 10 سال گذشته انجام شده است. ما خود را برای آنکه بتوان به بخشی از روحیه هیجان‌طلبی نوجوانان و جوانان پاسخ داد، بازوی خدمت‌رسان به مجموعه آموزش و پرورش می‌دانیم.

وی با اشاره به برنامه‌های مقرر به منظور سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان در عرصه تفریح، سرگرمی و گردشگری، خاطرنشان کرد: در این راستا پیرامون اجرایی‌سازی چند پروژه تفریحی عظیم و قابل توجه در چندین سال پیش‌رو با مدیریت شهری گفت‌وگو شده است.

ساکت با بیان آنکه رویکرد کنونی آموزش‌وپرورش پیرامون توجه ویژه به مبحث مشاوره مشهود است و رشد 100 درصدی آن موید این نکته است، گفت: این روزها در کنار یکدیگر قرار گرفتن دو مقوله مهم آموزش‌وپرورش شکل عینی‌تر به خود گرفته و به هنگامی که این نهاد موثر قصد آن را دارد که در حوزه‌های دینی، پرورش، مشاوره‌ و پژوهش مشوق‌هایی را برای دانش‌آموزان در نظر گیرد فضای تعاملی مناسبی از جانب شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان پیگیری‌های در راستای ارائه خدمات الکترونیکی کامل به گردشگران در حال فراهم‌سازی است، همچنین برخی از بازی‌های موجود در شهربازی شهر رویاها برگرفته از تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و به صورت فن‌آموز  بوده که در حال توسعه است. در شرکت توسعه مجتمع‌های ساحتی این نگرش وجود دارد که ما مجموعه مدارس و دانشجویان را بازار هدف نمی‌بینیم بلکه مقصد خدمت و عرصه‌ای برای مسئولیت اجتماعی می‌بینیم که در تداوم آن نگرش توسعه محور حوزه تفریح، سرگرمی و گردشگری را دنبال خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر