بازیِ بازیافت/ پسماندخشک تحویل دهید و از تخفیف ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بهره‌مند شوید
  • یک شنبه 29 آبان 1401
  • 362
  • 0
بازیِ بازیافت/ پسماندخشک تحویل دهید و از تخفیف ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بهره‌مند شوید
بازیِ بازیافت/ پسماندخشک تحویل دهید و از تخفیف ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بهره‌مند شوید

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، سعید ساکت پیرامون طرح بازیِ بازیافت با همکاری شرکت سبز صفه تمیز، اظهار داشت: کلانشهر اصفهان شهری است که از سال‌های پیشین به واسطه خادمان مردم در ادوار مختلف، جزء شهرهای زیبا محسوب می‌شود که پاکیزگی و رعایت مردم در حفظ آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان آنکه در راستای توسعه فرهنگ تفکیک زباله و تأثیر عدم انجام آن اقدامات تبلیغاتی و فرهنگی متعددی صورت پذیرفته، افزود: از سالیان گذشته با احداث مراکز دریافت پسماندخشک و آموزش چگونگی انجام تفکیک زباله، این موضوع به بخشی از اقدامات زندگی روزمره مردم فرهنگ شهر اصفهان مبدل شد و برای آنکه بتوانیم این اقدام موثر زیست‌محیطی را به صورت مشهود در زندگی خود و مردم اصفهان شاهد باشیم به همراهی تمامی آحاد مردم و جامعه نیازمندیم.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی این روزهای کلانشهر و استان اصفهان، بیان کرد: با توجه به آنکه اصفهان امروز با بحران‌ها و مشکلات زیست محیطی دست‌وپنجه نرم می‌کند و عدم تفکیک صحیح زباله و جمع‌آوری پسماندخشک به آلایندگی بیش از پیش این مشکلات دامن می‌زند، بنابراین تلاش به منظور کاهش آلایندگی زیست محیطی و تسهیل این چالش‌ها از اهمیت‌ ویژه‌ای برخوردار است.

وی در تشریح اجرای طرح بازیِ‌بازیافت خاطرنشان کرد: طرح بازی بازیافت با هدف عمق‌بخشی به فرهنگ تفکیک صحیح زباله و جمع‌آوری پسماندخشک با همکاری شرکت سبز صفه تمیز صورت خواهد پذیرفت؛ بدین صورت که شهروندان اصفهانی می‌توانند با تحویل حداقل 2 کیلوگرم پسماندخشک از طرح‌ تخفیفی شهربازی شهر رویاها، تله‌کابین صفه و تله‌سی‌یژ ناژوان بهره‌مند شوند.

ساکت تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همراهی شهروندان اصفهان و مردم این کلانشهر، گام ویژه‌ای در کاهش آلایندگی و معضلات زیست‌محیطی اصفهان به شهری که شهر زندگی‌ ملقب است، برداریم.

ضرورت ایجاد فرهنگ مناسب در زمینه بازیافت و پسماندخشک

مهدی مریدی، مدیر عامل شرکت سبز صفه تمیز پیرامون طرح بازیِ بازیافت با همکاری شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان اظهارداشت: با توجه به روند افزایش جمعیت شهر و رشد شهرنشینی، گستره فعالیت‌های صنعتی و تغییر الگوی مصرف، سالانه حجم زیادی از انواع پسماندهای خشک در استان اصفهان تولید می‌شود که برای تسریع در کنترل و بهینه‌سازی آن به صورت بازیافت و به چرخه برگرداندن، نیازمند همکاری عموم مردم است.

وی با استناد به آمارهای رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: روزانه بالغ بر ۹۰۰ تُن پسماند در کلانشهر اصفهان تولید می‌شود که از این میزان ، یک سوم آن معادل حدود ۳۰۰ تُن مواد پسماندخشکی است که وارد پسماندتَر می‌شود. 

مدیر عامل شرکت سبز صفه تمیز با اشاره به آنکه در حال حاضر حجم قابل توجهی از مواد زاید تولیدی به صورت غیربهداشتی در زمین دفن شده و یا در سطح زمین پخش می‌شود افزود: بازیافت می‌تواند باعث کاهش آلودگی‌های محیط زیست، حفاظت جنگل­ها و بهبود وضعیت اقتصادی شود، همچنین  در کاهش آلودگی آب و خاک که از اساسی‌ترین فاکتورهای زیست محیطی به شمار می‌رود، موثر است.

وی با تکیه بر نقش عامه مردم به عنوان تولیدکنندگان مواد زاید جامد، تصریح کرد: ضرورت ایجاد فرهنگ مناسب در زمینه کاهش تولید و تفکیک زباله از مبدأ از طریق آموزشهای عمومی بیشترین اهمیت را دارد و هدف اصلی آموزش، بالا بردن سطح تعقل، دانش و اخلاق در افراد و افزایش سطح مسئولیت‌پذیری آنها در سطح جامعه است.

مریدی با بیان آنکه امروزه یکی از نیازهای مردم ایجاد فرصت‌هایی برای شادی و نشاط است گفت: به دلیل شیوه زندگی مدرن ، بیش از هر زمان دیگری نیاز به شادی احساس می‌شود پس با استفاده از ظرفیت‌های موجود فرهنگی و تفریحی برآن هستیم تا  با اجرای طرح بازی بازیافت، علاوه بر حفظ محیط زیست و بهره­مندی اقتصادی، به ایجاد نشاط اجتماعی و تحکیم خانواده ­یاری شود.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند تنها با تحویل حداقل 2 کیلوگرم پسماندخشک ( شامل انواع بطری­های فلزی و پلاستیکی، کاغذ و مقوا و ...) به ایستگاه­های بازیافت، کارت تخفیف 30درصدی ویژه 5 نفر، به ازای هر یک از مجموعه­های تله‌سیژ ناژوان، تله‌کابین صفه و شهربازی شهررویاها دریافت کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر