وجود توان تأمین کمبودهای تفریحی و سرگرمی کلانشهر اصفهان از طریق شرکت توسعه سیاحتی سپاهان/ از احیای فضای سبز تا احداث بزرگترین چرخ‌وفلک کشور وجهان در ش
  • دوشنبه 9 آبان 1401
  • 327
  • 0
وجود توان تأمین کمبودهای تفریحی و سرگرمی کلانشهر اصفهان از طریق شرکت توسعه سیاحتی سپاهان/ از احیای فضای سبز تا احداث بزرگترین چرخ‌وفلک کشور وجهان در ش
وجود توان تأمین کمبودهای تفریحی و سرگرمی کلانشهر اصفهان از طریق شرکت توسعه سیاحتی سپاهان/ از احیای فضای سبز تا احداث بزرگترین چرخ‌وفلک کشور وجهان در ش

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، دکتر علی قاسم‌زاده در جلسه بررسی عملکرد شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان اظهارداشت: اگر بخواهیم مصداق مدیریت جهادی همراه با بهره‌بری بسیار بالا و خروجی قابل توجه در بازه زمانی کوتاه اشاره کنیم می‌توان شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان را معرفی کرد. نگاه شهرداری اصفهان به این شرکت نگاهی استراتژیک بوده و از نظر من توجه به مأموریت‌های این شرکت یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اجتماعی به حساب می‌آید. 

وی با بیان آنکه مباحث تفریح و سرگرمی یکی از زیرساخت‌های مهمی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: یکی از دلایل وجود آسیب‌های امروز که همه شاهد آن هستیم به فقدان محیط‌های تفریحی و  گردشگری کافی باز می‌گردد. در کلام اهل‌بیت(ع) نیز به تفریح در زندگی به اشکال مختلف اشاره شده و در ادامه روایات آمده که اگر این بخش نباشد ممکن است عبادت، معیشت و سایر بخش‌های زندگی با مشکل مواجه شود.

شهردار اصفهان با بیان آنکه در نگاه روانشناختی علی‌رغم وجود نظریه‌های متنوع و متعدد به تفریح به عنوان یک نیاز اساسی انسان‌ اشاره شده ، بیان کرد: این نیاز چیزی است که اگر تأمین نشود فرد دچار افسردگی شده و یا به بزه روی می‌آورد، که به طور معمول نسل جوان به سمت بزهکاری و بزرگسالان به سمت افسردگی حرکت می‌کنند. ما امروز شاهد آثار این چنین خلأهایی در جامعه هستیم. اقدامات شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان بسیار ارزشمند است و از دیدگاه دینی به نوعی عبادت محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم مأموریت‌های این شرکت را به لحاظ اجتماعی بررسی کنیم، به نوعی اضطرار است و باید زمینه‌های پاسخ به هیجان‌طلبی و نشاط برای جوانان را در جامعه ایجاد و باز کرد. از هر زاویه‌ای که به این اقدامات نگاه شود کار مهم و موثری است و هنگامی که کار مهمی وجود دارد ما نیز در کنارتان هستیم و تا جایی که امکان آن باشد همراهی خواهیم کرد.

دکتر قاسم‌زاده با بیان آنکه شهرداری از انجام اقدامات نو و بدیع در این شرکت استقبال می‌کند، گفت: به قطع اقدامات این شرکت و تلاش برای تهیه الزامات بودجه‌ای آن در اولویت قرار می‌گیرد و با توجه به آنکه در آستانه تدوین بودجه سال 1402 هستیم به آن توجه ویژه خواهیم داشت، البته بهتر آن است که توسعه ظرفیت‌های این شرکت را از طریق سرمایه‌گذار ادامه دهیم تا به صورت همزمان بتوانیم پروژه‌های زیادی را فعال سازیم.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که شهرداری امکانی را فراهم سازد که همه اقشار بتوانند از ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری این شرکت بهره‌مند شوند که تهیه امکانات لازم برای قشر مستضعف و کم‌برخوردار نیازمند برنامه‌ریزی است که آن را پیگیری خواهیم کرد.

شهردار اصفهان با اشاره به توان فنی و  تخصصی شرکت در حوزه ابرسازه‌های تفریحی برای کسب درآمد، اظهارداشت: این شرکت می‌تواند در تعاملات خود ضمن به اشتراک گذاشتن دانش فنی و تخصصی خود در حوزه ابرسازه‌های تفریحی با سایر شهرها و حتی کشورها، درآمد مناسبی را از این مسیر کسب کند. برای کشورهای خارجی خرید دانش فنی از ایران بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر کشورها است و می‌توان در افق بلند مدت این موضوع را به طور ویژه مدنظر قرار داد.

وی تأکید کرد: با اطمینان می‌گویم که شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان به خوبی در مسیر رشد خود قرار داد و شهرداری اصفهان نیز از این مسیر حمایت می‌کند.

توسعه ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری پاسخ صحیحی به روحیه هیجان‌طلبی جوانان است/ فعال‌سازی ابرسازه‌های اصفهان تنها در 3 ماه معجزه بود

مهندس مهدی کفایت، عضو هیأت مدیره شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان اظهارداشت: مدیرعامل شرکت توسعه سیاحتی سپاهان و همکارانشان در این مدت به صورت شبانه‌روزی فعالیت کرده‌اند، از نظر من اقداماتی که پیش از عید به وقوع پیوست معجزه بود و در پسا کرونا با نیت پاکی که در انجام امور این شرکت بود نتیجه آن را با چشمان خود دیدیدم.

وی افزود: نیروی انسانی هر مجموعه یک سرمایه است و اگر به نیروهای یک شرکت توجه شود آن نیرو با تمام توان خود تلاش و فعالیت می‌کند که همراهی ویژه پرسنل در انجام امور را به دنبال داشته و به عنوان بخشی از اقدامات این شرکت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، یکی از فرمول‌های توسعه توجه به پرسنل است که این فرمول در این شرکت به درستی در حال پیشروی است.

عضو هیأت مدیره شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با بیان آنکه آینده اصفهان در گرو توجهات مدیران به نیروها و پرسنل خود است، گفت: باید در زمانی که در سمتی هستیم اقداماتی انجام دهیم که ماندگار شود چرا که آیندگان پیرامون اقدامات ما قضاوت خواهند کرد. در اقدامات سازمانی برخی موضوعات همچون رسانه، توجه به عملکردها و مشخص‌سازی تعبیرمان از امنیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به آن توجه کرد.

وی تصریح کرد: باید به دنبال آن باشیم که به روحیه هیجان‌طلبی جوانان و نوجوانان به درستی و به اندازه نیازشان پاسخ دهیم، بنابراین به حمایت شهرداری اصفهان در مسیر توسعه ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان نیازمندیم.

نقش ویژه شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در حوزه‌های امنیت، سلامت و گردشگری

دکتر حسین حسین‌زاده، عضو هیأت مدیره شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، اظهارداشت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و شهر  افسانه‌ای است. مدیرعامل شرکت توسعه سیاحتی سپاهان شهرداری اصفهان در سابقه کاری خود اقدامات ویژه‌ای همچون کاهش جانباختگان موتور سواران، پیاده‌روسازی چهارباغ و سایر موارد قابل توجه را دارند. از اقدامات ویژه‌ای که در این شرکت صورت پذیرفته توجه خاص درون‌سازمانی بود که اکنون روحیه شاد پرسنل و دست‌اندکاران این مجموعه را شاهد هستیم.

وی با اشاره به وجود انسجام قابل توجه در شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان، خاطرنشان کرد: حرکت صحیح ارتباطات درون‌سازمانی و برو‌ن‌سازمانی این مجموعه منجر شد تا شرکتی که به ورشکستگی نزدیک بود سود ده شود و مشکلات پیشین خود را جبران کند، از سوی دیگر در این مدت به برنامه‌های آتی خود می‌اندیشد و از جانب شهرداری نسبت به انجام اقدامات جدید تشویق می‌شود.

عضو هیأت مدیره شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان تصریح کرد: از نظر ما این شرکت آینده درخشانی خواهد داشت. مردم اصفهان را به عنوان قطب گردشگری کشور می‌شناسند و در دوره‌ای به واسطه نبود زیرساخت و سایر الزامات گردشگری از حضور بخش قابل توجهی در اصفهان بی‌بهره می‌ماندیم.

وی با بیان اگر چنین مجموعه‌ای شاداب و رو به توسعه نباشد رسالت خود را به درستی در حوزه گردشگری انجام نداده‌ایم، بیان کرد: 3 حوزه امنیت، سلامت و گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان شهرداری اصفهان در تمامی این حوزه‌ها می‌تواند نقش ویژه‌ای را ایفا کند که خروجی تمامی آنها شهر زندگی به درستی ایجاد می‌شود.

الزامات ضروری ابرسازه‌های اصفهان به دوپینگ نیازمند است

مهندس منصور خانبانی، رئیس هیأت مدیره شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان پیرامون الزامات استانداردسازی اظهارداشت: شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان شهرداری اصفهان به موجب در اختیار داشتن ابرسازه‌های تفریحی کلانشهر اصفهان، نقش موثری در جذب و توسعه گردشگری اصفهان و حتی استان خواهد داشت. سال گذشته به واسطه وجود موارد عدم انطباق، شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان روزهای پرتلاش و سختی را برای دریافت مجوزهای استاندارد ایمنی اداره کل استاندارد استان اصفهان پشت سر گذاشت که این مجوزها باید به طور سالانه تمدید شود.

وی با بیان آنکه در روند دریافت مجوز استاندارد ایمنی اداره کل استاندارد استان اصفهان اتفاق بزرگی در زمان کوتاه به وقوع پیوست، بیان کرد: مسیر استانداردسازی و ارتقاء کیفیت ایمنی ابرسازه‌های این شرکت تداوم خواهد داشت که در این راه به همراهی و حمایت شهرداری اصفهان نیازمندیم.

وی با اشاره به توان شرکت به منظور بهره‌مندی از همراهی شرکت‌های بین‌الملل در پیشبرد امور ابرسازه‌های تفریحی، خاطرنشان کرد: برای آنکه در آینده با مشکلات مختلفی مواجه نشویم، الزامات ضروری ابرسازه‌های این شرکت به دوپینگ نیازمند است.

آنچه از مهم‌ترین اقدامات در 11 ماه گذشته در شرکت توسعه سیاحتی سپاهان گذشت

سعید ساکت، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در تشریح استانداردسازی تله‌کابین صفه و تله‌سی‌یژ ناژوان اظهارداشت: جنس اتفاقاتی که پیرامون اورهال این ابرسازه‌ها به وقوع پیوست، به نوعی لباس جدید بر تن این ابرسازه‌ها بود و به دنبال اقدامی فشرده توانستیم در واپسین ساعات سال 1400 مجوز استاندارد ایمنی این ابرسازه‌ها را در اقدامی قابل توجه از سوی سازمان استاندارد استان اصفهان دریافت کنیم.

وی افزود: از فروردین سال جاری تا به امروز نزدیک به 600 هزار نفر از ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری تله‌کابین صفه، تله‌سی‌یژ ناژون و شهربازی شهررویاها بهره‌مند شده‌اند و در صورتی که امکان بهره‌برداری از این ابرسازه‌ها فراهم نمی‌شد این شرکت با بحران جدی‌تری مواجه می‌شد، در شهربازی شهر رویاها نیز 2 ماه زودتر از موعد ضرورت اقدامات استانداردسازی آن انجام و مجوز استاندارد آن دریافت شد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به همراهی ویژه اعضای هیأت مدیره در پیشبرد اقدامات این شرکت، ادامه داد: جلسات هیأت مدیره در پیش از عید 1401 به صورت فشرده و هفتگی به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب برگزار می‌شد که در این مسیر تعاملات موثر اعضا در بخش‌های مختلف تأثیر بسزایی در پیشبرد پروژه‌های عظیم این شرکت پیش از آغاز سال جاری داشت.

وی با بیان آنکه تاکنون با شهرهای اطراف کلانشهر اصفهان، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فعال در زمینه بازی و سرگرمی نزدیک به 15 تفاهم‌نامه منعقد شده است، اظهارداشت: برگزاری نزدیک به 100 جلسه ویژه سرمایه‌گذاران و برگزاری جلسات ستادی، انجام 100 نامه‌نگاری ویژه پیگیری استانداردسازی ابرسازه‌های تفریحی از جمله موارد قابل توجه این شرکت بوده، همچنین در مسیر توسعه شرکت اقدامات عمرانی زیرساختی همراه با پرسنل فنی و عمرانی شرکت صورت پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: طی این مدت نقاط پرچالش شرکت شناسایی و به دنبال حل آن هستیم، اقدامات فنی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان توسط هیچ پیمانکاری جز نیروهای فنی و پرسنل آن امکان‌پذیر نیست و در این مسیر به دنبال بهره‌برداری از این دانش فنی در شهرهای دیگر کشور هستیم.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر