انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان با شهرداری تیران و کرون
  • شنبه 30 مهر 1401
  • 437
  • 0
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان با شهرداری تیران و کرون
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان با شهرداری تیران و کرون

 تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان و شهرداری تیران و کرون با هدف هم‌افزایی در توسعه گردشگری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دوجانبه منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان و شهرداری تیران و کرون به منظور هم‌افزایی در شناسایی ظرفیت‌های موثر در حوزه توسعه گردشگری طرفین، بهره‌مندی از خدمات تفریحی و گردشگری دو جانبه، ارتقاء سطح کیفی خدمت‌رسانی در حوزه‌های تفریح و گردشگری به مردم و مخاطبان و بررسی راهکارهای موثر در این حوزه منعقد شد.

سعید ساکت مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به انعقاد این تفاهم‌نامه، اظهار داشت: با توجه به سطح اهمیت تفریح و گردشگری برای مدیران و مسئولان شهری و استانی و تلاش به منظور ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمت‌رسانی در این حوزه به گردشگران داخلی و خارجی و از سوی دیگر با توجه به سبقه فرهنگی و تاریخی نصف جهان در بین مردم کشور و دنیا، هم‌افزایی در میان ارکان مختلف کلانشهر اصفهان و استان در حوزه گردشگری امری ضروری محسوب می‌شود.

وی افزود: شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان با توجه به ماهیت فعالیت‌اش در حوزه تفریح، سرگرمی و گردشگری به دنبال شناسایی چالش‌ها و رویکردهای موثر حوزه گردشگری، نسبت به همسوسازی و حرکت در مسیر واحد برای توسعه گردشگری در اصفهان با سایر سازمان‌ها و نهادها گام برداشته است که در این میان می‌توان به انعقاد نزدیک به 15 تفاهم‌نامه در 9 ماه اخیر اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با بیان آنکه این شرکت به واسطه اقدامات تخصصی‌اش در حوزه ابرسازه‌های تفریحی از دانش فنی و منحصر به فردی بهره‌مند است، بیان کرد: با توجه به رویکرد تعاملی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان با سایر ارگان‌ها و نهادها شرایط تعامل در عرصه دانش فنی و انتقال تجربه فراهم شده که در تفاهم‌نامه‌های همکاری مذکور و سایر نهادها و ارگان‌ها به آن نیز اشاره شده است.

وی در تشریح ویژگی‌های مهم گردشگری شهر تیران خاطرنشان کرد: شهر تاریخی تیران قدمتی 7 هزار ساله دارد که به دنبال آن در آن شاهد میراث شاخص تاریخی و فرهنگی که نماد تمدن ایران اسلامی هستیم که این موضوع می‌تواند تأثیر بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به موقعیت جغرافیایی و واقع شدن آن در غرب اصفهان به عنوانی یکی از شهرهای مرکزی ورود گردشگران سایر شهرها و استان‌ها اشاره کرد که بسیار حائز اهمیت است.

حسن حجتی، شهردار تیران و کرون در این نشست صمیمانه با اشاره به قدمت 7 هزارساله این شهر اظهارداشت: از جمله میراث تاریخی به جای مانده از تاریخ و تمدن ایران می‌توان به درهای سنگی، قلعه تاریخی قمیشلو، مساجد و حمام‌های تاریخی و طبیعت ویژه‌ آن اشاره داشت که این موارد فرصت‌های مناسب‌ سرمایه‌گذاری را در آن فراهم آورده است.

وی افزود: باتوجه به موقعیت جغرافیایی این شهر در غرب استان اصفهان و همجواری آن با استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان نزدیک به 11 درصد از ترددهای مسافران استان اصفهان از جاده‌های این شهر صورت می‌پذیرد که این مورد منجر به حضور قابل توجه مسافران و گردشگران شده است.

شهردار تیران و کرون با اشاره به مسافت 45 کیلومتری این شهر به کلانشهر اصفهان، تصریح کرد: بُعد مسافتی مناسب شهر تیران تا مرکز استان شرایط حضور گردشگران این شهر را به خوبی فراهم آورده که انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان شهرداری اصفهان فرصت مناسبی را برای حضور مردم این شهر و بهره‌مندی از امکانات تفریحی و گردشگری این شرکت را به خوبی ایجاد می‌سازد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر