عملیات آزمایش دوره‌ای و اورهال فنی تله‌سی‌یژ ناژوان به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدام فنی انجام شد/ ارتقاء ایمنی و جوان‌سازی کابل خط تله‌سی‌یژ ناژوان
  • سه شنبه 12 مهر 1401
  • 318
  • 0
عملیات آزمایش دوره‌ای و اورهال فنی تله‌سی‌یژ ناژوان به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدام فنی انجام شد/ ارتقاء ایمنی و جوان‌سازی کابل خط تله‌سی‌یژ ناژوان
عملیات آزمایش دوره‌ای و اورهال فنی تله‌سی‌یژ ناژوان به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدام فنی انجام شد/ ارتقاء ایمنی و جوان‌سازی کابل خط تله‌سی‌یژ ناژوان

 به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، عملیات آزمایش دوره‌ای و بازآماد (اورهال) فنی تله‌سی‌یژ ناژوان توسط کارکنان فنی و مهندسی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان و همکاری شرکت معتبر بین‌المللی انجام شد. سعید ساکت مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در تشریح انجام این عملیات اظهارداشت: با توجه به اهمیت مبحث استاندارد در بهره‌برداری و ارائه خدمات به گردشگران و مردم در ابرسازه‌ها، در همین راستا شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان خود را نسبت به پیگیری مداوم و انجام اقدامات لازم در این مسیر ملزم می‌داند.

وی افزود: اکنون در مسیر همیشگی ارتقاء کیفیت ایمنی و رعایت اصول و قواعد استاندارد، عملیات بافت کابل خط تله‌سی‌یژ ناژوان با همکاری شرکت معتبر بین‌المللی و عوامل فنی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان انجام شد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان پیرامون جزئیات اقدامات فنی خط تله‌سی‌یژ ناژوان خاطرنشان کرد: اصلاح 120 متر از طول 3 هزار و 600 متری کابل تله‌سی‌یژ ناژوان صورت پذیرفت که پس از بازگشایی 2 بافت از یکدیگر اصلاحات و تعمیرات لازم بر آن اعمال شده است.

وی با بیان آنکه پروژه‌های کابل جزء حساس‌ترین و پیچیده‌ترین اقدامات در حوزه ابرسازه‌ها محسوب می‌شود، ادامه داد: به دلیل آنکه بافت‌ها و گره‌هایی که در کابل ایجاد می‌شود حساسیت ویژه‌ای دارد، بنابراین اهمیت حضور متخصص ماهر به منظور انجام این عملیات از جایگاه ویژه‌ای برای ما برخوردار است. 

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در تشریح پیشینه گروه فنی و بین‌المللی بافنده کابل تله‌سی‌یژ ناژوان اصفهان، بیان کرد: شرکت تک‌کیبل فرانسه به مدت 90 سال است که در فرانسه تأسیس و در حوزه‌ کابل‌ها فعالیت می‌کند. این شرکت ضمن انجام بافت کابل‌ها به صورت تخصصی و مطابق با علوم روز دنیا، به تولید انواع کابل‌های ابرسازه‌ها می‌پردازد.

وی تصریح کرد: اکنون نیروی فنی این تیم بین‌المللی که سابقه 16 ساله در حوزه کابل‌ها دارد برای انجام عملیات بافت کابل خط تله‌سی‌یژ ناژون به اصفهان سفر کرد که به دنبال آن این پروژه فنی پس از انجام اقداماتی چون تجهیز کارگاه، آماده‌سازی کارگاه، وینچ، دمونتاژ و آزاد نمودن کابل در مدت زمان 10 روزه آغاز و انجام شد.

ساکت با اشاره به حساسیت بسیار بالای این اقدام فنی و وجود خطرات زیاد احتمالی، خاطرنشان کرد: باتوجه به آنکه انجام بافت کابل در سطح کیفیت بالا از آسیب‌دیدگی قرقره‌ها، لاستیک قرقره‌ها و فریم‌ها در مدت زمان کوتاه جلوگیری می‌کند به همین منظور انجام این اقدام با دقت بالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: بخش اعظمی از اقدامات تخصصی و فنی این پروژه همچون دمونتاژ، جمع‌آوری و وینچ کردن کابل توسط نیروهای فنی و متخصص شرکت توسعه سپاهان انجام پذیرفت و متخصص شرکت بین‌المللی ما را در فرایند گره‌ها، پوشاندن وایرها و اصلاح وایرهای آسیب‌دیده را با همراهی پرسنل فنی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان دنبال کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، گفت: امیدواریم بتوانیم با انجام این دست اقدامات فنی و مهندسی به نحو احسنت همچون استانداردسازی تله‌کابین صفه و تله‌سی‌یژ ناژون با کیفیت بالاتری میزبان مردم اصفهان و گردشگران باشیم.

وی ادامه داد: گواهینامه بین‌المللی اجرای تعمیر بافت کابل توسط شرکت مذکور صادر و به بازرس شرکت ملی استاندارد ارائه خواهد شد.

ساکت با اشاره به فرایند بازرسی اداره کل استاندارد استان اصفهان از روند انجام عملیات آزمایش دوره‌ای خاطرنشان کرد: بازرس معتمد اداره کل استاندارد استان اصفهان با حضوری میدانی خود و مشاهده نزدیک روند عملیات بافت و اصلاح کابل تله‌سی‌یژ ناژوان در جریان تمامی اقدامات فنی و تخصصی قرار گرفت، همچنین پس از انجام این عملیات آزمایش‌های MRT کابل و چشمی VT انجام پذیرفت.

وی با بیان آنکه انجام آزمایش‌های ایمنی مورد نیاز اداره کل استاندارد 8 ساعت به طول انجامید، گفت: در این بازه زمانی اندازه‌گیری تمامی گره‌های بافت به همراه ابزاردقیق کالیبره شده صورت گرفت و مطابق با بررسی‌های انجام شده از سوی بازرس اداره کل استاندارد استان اصفهان کابل تله‌سی‌یژ ناژوان به لحاظ موارد فنی و ایمنی مورد تایید شرکت بازرسی اداره کل استاندارد قرارگرفت.

توسعه ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری به عنوان رویکرد مدیریت شهری دنبال می شود/  ارتقاء ایمنی و جوان‌سازی کابل خط تله‌سی‌یژ ناژوان

دکتر محسن رنجبر، معاون مالی و  اقتصادی شهرداری اصفهان در حاشیه بازدید از انجام عملیات آزمایش دوره‌ای و بازآماد (اورهال) فنی تله‌سی‌یژ ناژوان اظهارداشت: با توجه به آنکه رویکرد مدیریت شهری در دوره جدید به سمت توسعه ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری متمرکز است، بنابراین در مسیر دستیابی به این چشم‌انداز اقدامات لازم و ضروری در جذب سرمایه‌گذار در حال انجام است. از جمله اقدامات ضروری در این مسیر بررسی مداوم تجهیزات از پیش فعال حوزه تفریحی و گردشگری است که این روزها شاهد انجام عملیات آزمایش دوره‌ای و بازآماد (اورهال) فنی تله‌سی‌یژ ناژوان هستیم.

وی افزود: در این اقدام فنی شاهد تلاش وافر پرسنل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان در تله‌سی‌یژ ناژوان هستیم که به منظور انجام عملیات بافت کابل تله‌سی‌یژ ناژوان هماهنگی‌های لازم برای حضور شرکت معتبر بین‌المللی صورت پذیرفته است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان با بیان آنکه این شرکت بین‌المللی به منظور انجام و اصلاح بافت کابل خط تله‌سی‌یژ ناژوان با شرکت توسعه سیاحتی سپاهان همکاری می‌کند پیرامون اثرات انجام این اقدام فنی، افزود: ارتقاء ایمنی و جوان‌سازی کابل خط تله‌سی‌یژ ناژوان که بخش مهمی از موارد استاندارد محسوب می‌شود از جمله مهم‌ترین تأثیر انجام  عملیات بافت کابل این خط است. از نظر من این اقدام به صورت بسیار دقیق و در موعد زمانی مناسب خود در حال انجام است.

وی بیان کرد: تا پیش از سال جدید سلسله اقدامات لازم و ضروری برای بازگشایی و بهره‌برداری از خط تله‌سی‌یژ ناژوان توسط گروه جدید مدیریتی و تمامی عوامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان انجام شد که پس از آن از سوی مردم و گردشگران مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ اکنون نیز آن بخش از اقدامات نهایی استانداردسازی که اطمینان خاطر بیشتری را در کیفیت ایمنی به همراه خواهد داشت در حال انجام است.

دکتر رنجبر با اشاره به استفاده بهینه مردم وگردشگران از تله‌سی‌یژ ناژوان پس از انجام اقدامات ایمنی لازم و ضروری، خاطرنشان کرد: هرشرکتی یکسری منابع ویژه همچون منابع مالی، موقعیت خاص اجرای پروژه و دارایی‌های فیزیکی دارد که در این میان منابع انسانی متخصص مهم‌ترین عاملی است که یک شرکت می‌تواند داشته باشد و این تخصص شامل تمامی بخش‌ها می‌شود. باید توجه داشت که اکنون حرفه‌ای‌گری اتفاقی است که در تمامی بخش‌های شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان به وقوع پیوسته و شاهد آن هستیم.

وی پیرامون ظرفیت‌ها و تجربیات تخصصی موجود در شرکت توسعه سیاحتی سپاهان به منظور انتقال به شهرها و دیگر کشورها، گفت: در این شرکت اقدامات تخصصی مختلف همچون مستندسازی، انجام امور اداری و انجام اقدامات فنی به صورت حرفه‌ای و ماهرانه دنبال می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اکنون شاهد هیأت مدیره زبده و متخصص در شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان شهرداری اصفهان هستیم که تصمیمات خود را بر پایه منطق، دوراندیشی و تخصص اتخاذ می‌کند، از دیگر ویژگی‌های حائز اهمیت این شرکت می‌توان به حضور مدیرعاملی پرانرژی و متخصص که در پیشبرد اهداف این مجموعه از مشاوران و متخصصان دارای کیفیت استفاده می‌کند، اشاره کرد.

وی  پیرامون سطح کیفیت نیروهای فنی این شرکت اظهارداشت: فعالان عرصه مباحث فنی تله‌سی‌یژ و تله‌کابین و افراد دارای علم و سابقه در این حوزه نسبت به مهارت و نمونه بودن نیروهای فنی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان اذعان دارند.

دکتر رنجبر با بیان آنکه به واسطه تخصص ویژه نیروهای فنی این شرکت، شرایط توسعه علوم در زمینه ابرسازه‌های تله‌کابین و تله‌سی‌یژ به سایر شهرها و حتی کشورها فراهم است، ادامه داد: شهرداری اصفهان آمادگی دارد تا ضمن سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیدنی دیگر شهرها در حوزه زیرساخت‌های این ابرسازه‌ها نیز همکاری لازم را به عمل آورد.

وی اضافه کرد: با همتی که در پرسنل و کارکنان شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان شاهدیم باید به این نکته اشاره داشت که ضروری است تا بخش مدیریت رهبری‌کننده سیستم باشد و یک مجموعه انسانی هنگامی می‌تواند به توسعه خود یاری رساند که تمامی افراد آن مجموعه بخواهند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان افزود: بحث خواستن را به خوبی در شرکت توسعه سپاهان و در میان کارکنان آن می‌توان حس کرد چرا که هماهنگی و انسجام ویژه‌ای در میان آنها برای پیشبرد امور و اهداف عالیه این شرکت فعال در حوزه تفریح و گردشگری شاهد هستیم. امیدوارم با افزایش روز به روز این هماهنگی، درجات بالاتری از شعار باهم بهتریم و باهم می‌توانیم در شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان به وقوع بپیوندند.

پیگیری ویژه مدیریت شهری برای توسعه امکانات فرهنگی، گردشگری و تفریحی

مهندس سیدامیر سامع عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه بازدید از عملیات آزمایش دوره‌ای و بازآماد (اورهال) فنی تله‌سی‌یژ ناژوان اظهارداشت: یکی از مواردی که در این دوره از مدیریت شهری باید به دنبال آن باشیم که موضوع توسعه امکانات فرهنگی، گردشگری و تفریحی را به طور ویژه پیگیری کنیم که در این راستا ضمن فراهم شدن مقدمات آن بودجه خوبی نیز برای آن پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.

وی افزود: کلانشهر اصفهان جذابیت‌های ویژه‌‌ای برای گردشگران دارد که هرچقدر این جذابیت‌ها به روزتر و امکانات بیشتری در این زمینه به ویژه‌ برای جوانان و خانواده‌ها فراهم شود، اقشار مختلف بیشتری می‌توانند از امکانات طبیعی، تفریحی و گردشگری شهر بهره‌مند شوند. این موضوع، مبحث بسیار مهمی است که خوشبختانه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان در این راستا به خوبی در حال فعالیت است.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه موضوع جذابیت و افزایش امکانات باید با موضوعاتی چون قابلیت اطمینان و ایمنی همراه باشد، بیان کرد: این تجهیزات حساس هستند و ضروری است تا به صورت دائمی به روزرسانی شوند. خوشبختانه سیستم نگهداری و تعمیرات شرکت توسعه سیاحتی سپاهان فعال است و براساس برنامه‌ زمانی که برای این تجهیزات در نظر گرفته شده بازرسی‌های لازم انجام و در صورت نیاز اقداماتی در راستای بهبود، انجام تعمیرات واصلاحات صورت می‌پذیرد که اکنون این روند در تله‌سی‌یژ ناژوان درحال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان توانست با توجه به دوره زمانی از پیش تعیین شده،‌ امکانات فنی مناسب را از نظر شرکت‌های دارای رتبه‌های بین‌المللی در حوزه‌های فنی و هماهنگی مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط همچون اداره کل استاندارد در راستای عملیات آزمایش دوره‌ای و بازآماد (اورهال) فنی تله‌سی‌یژ ناژوان فراهم سازد.

مهندس سامع با بیان آنکه همه شرایط و  امکانات لازم برای انجام تعمیرات اساسی خط تله‌سی‌یژ ناژوان در دوره زمانی مطمئن  فراهم شده است، اظهارداشت: هم اکنون این شرکت درحال فعالیت به منظور فراهم ساختن امکانات ضروری در راستای توسعه شهربازی شهر رویاها، فاز یک و 2 تله‌کابین و تله‌سی‌یژ ناژوان است.

وی با اشاره به توسعه شهربازی شهر رویاها، ادامه داد: شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان توانسته با انجام اقدامات دارای اولویت و حائز اهمیت تمامی وسیله‌ها و تجهیزات بازی در این ابرشهربازی را فعال کند، همچنین به تازگی شاهد تعمیر یکی از بازی‌های این شهربازی که موعد تعمیر آن رسیده بود هستیم. بیان این نکته ضروری است که چندبازی شهربازی شهر رویاها که تجهیزات آن از سرویس خارج شده بود بار دیگر فعال و مورد بهره‌برداری مردم و گردشگران قرارگرفت.

استانداردها و الزمات ایمنی ابرسازه‌های تفریحی اصفهان پیش از موعد قانونی آن رعایت می‌شود

علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در بازدید از روند این عملیات اظهارداشت: به طور قطع یکی از اولویت‌های اساسی در حوزه گردشگری و تفریح، ایجاد فضای ایمن و توام با آرامش برای استفاده‌کنندگان و گردشگران محیط‌های تفریحی است، به ویژه رعایت مسائل ایمنی در ارائه خدمات نسبت به مجموعه‌هایی همچون تله‌سیژ ناژوان و تله‌کابین صفه اصفهان به موجب شرایط و فاصله‌ قابل توجهشان از زمین ضروری است.

وی ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم موقعیت ایمنی را برای شهروندان و گردشگران در فضاهای تفریحی ایجاد کنیم همواره این تاکید را داشتیم که استانداردها و الزامات ایمنی پیش از محدوده‌های قانونی رعایت شود تا هم به لحاظ سلامت استفاده‌کنندگان و هم اثر مثبتی که در چرخه استفاده از این تجهیزات دارد بتوانیم از مواهب این رعایت استانداردها بهره‌مند شویم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه به لطف خدا مجموعه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان در یک سال اخیر این اعتماد را تا حد قابل توجهی بازیابی کرده است، بیان کرد: با تلاش قابل توجه همکاران فنی و بخش‌های مختلف این مجموعه، رعایت استانداردهای لازم که به عنوان مشخصه ضرورت توسعه استفاده از تجهیزات گردشگری، تفریحی و حفظ ایمنی و سلامت مردم محسوب می‌شود در ظرفیت‌های گردشگری مجتمع گردشگری صفه، شهربازی شهر رویاها و تله‌سی‌یژ ناژوان به خوبی دنبال شده است.

وی تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم اقدامات لازم در حوزه ایمن‌سازی و استاندارد، 6 ماه زودتر از موعد قانونی توسط شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان با همکاری شرکت معتبر بین‌المللی در تله‌سی‌یژ ناژوان دنبال و انجام شده است که پیرو انجام عملیات بازآماد(اورهال) فنی تله‌سی‌یژ ناژوان خدمات گردشگری را با کیفیت ویژه‌ای در ادامه روند کار به گردشگران و مردم ارائه خواهیم داد.

صالحی با بیان اینکه به طور قطع در برند مجموعه تفریحی اصفهان این نگاه دقیق در حوزه ایمنی و استانداردسازی اثرگذار خواهد بود، گفت: امیدواریم که ثمرات این نگاه حرفه‌ای و دقت‌نظر از جانب متخصصان فنی این مجموعه گردشگری در ادامه کار به لحاظ صرفه‌های اقتصادی ضمن به همراه داشتن رضایت شهروندان و گردشگران اثرات مثبت آن شامل حال این شرکت تفریحی و گردشگری شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه به ارائه خدمات و در عین حال موضوع درآمدهای پایدار در مدیریت شهری به 2 اولویت انتقال تجارب و از سوی دیگر انجام خدمات مشاوره‌ای در حوزه مسائل فنی از الویت‌های ما است، بدین صورت که باتوجه به آنکه اصفهان به عنوان یکی از کلانشهرهای بزرگ کشور شناخته می‌شود به دنبال آن هستیم تا تجاربمان را به سایر شهرها منتقل کنیم و در راستای ایجاد درآمدهای پایدار نسبت به انجام خدمات مشاورهای و خدمات فنی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه اگر به دنبال شهری با کدهای درآمدی متنوع هستیم باید زمینه‌های فنی و تخصصی که کارشناسان و متخصصان ویژه‌ای داریم جزء اولویت‌های ما باشند، گفت: مطابق با تجربه خوشایند ما در پایان سال 1400 و میزبانی از گردشگران و مسافران نوروز 1401 در مجموعه‌های تفریحی و گردشگری اصفهان که آبروی اصفهان را حفظ کردند، با توجه به این تلاش و این اقدام جهادی باید دانست که به طور قطع اصفهان امکان صادرات دانش فنی و مهندسی در حوزه‌های تجهیزات گردشگری و تفریحی را دارد.

وی افزود: کلانشهر اصفهان ضمن داشتن توان لازم در ارتقاء و به روزرسانی دانش فنی کنونی‌اش امکان همکاری با سایر شهرها در ارائه خدمات را دارد، به همین منظور تلاش بر توجه به این موضوع به عنوان یکی از مراجع ایجاد درآمدهای پایدار ضروری است. کلانشهر اصفهان ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های کشور در حوزه دانش فنی و مهندسی را دارد که ضروری است به عنوان شهری گردشگری و توریستی در حوزه دانش فنی تجهیزات مرتبط با مولفه‌های گردشگری به نقطه اتکا دست یابیم.

انتهای پیام/

 

 

 

 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر