بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرق اصفهان با حضور مدیران شهری و سرمایه‌گذاران/ ظرفیت‌های سه‌گانه شرق اصفهان آینده این کلانشهر را ترسیم می‌کند
  • سه شنبه 29 شهریور 1401
  • 367
  • 0
بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرق اصفهان  با حضور مدیران شهری و سرمایه‌گذاران/ ظرفیت‌های سه‌گانه شرق اصفهان آینده این کلانشهر را ترسیم می‌کند
بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرق اصفهان با حضور مدیران شهری و سرمایه‌گذاران/ ظرفیت‌های سه‌گانه شرق اصفهان آینده این کلانشهر را ترسیم می‌کند

فرصت‌های سرمایه‌گذاری ظرفیت‌های سه‌گانه شرق اصفهان، شهربازی شهررویاها، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان و سالن اجلاس سران اصفهان با حضور مدیران شهری و سرمایه‌گذاران مورد بررسی قرار گرفت. 

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری ظرفیت‌های سه‌گانه شرق اصفهان، شهربازی شهررویاها، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان و سالن اجلاس سران اصفهان با حضور معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیرکل راه ‌وشهرسازی استان اصفهان و سرمایه‌گذاران و سایر مدیران شهری بازدید و مورد بررسی قرار گرفت. 

محسن رنجبر، معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان در حاشیه بازدید از شهربازی شهررویاها پیرامون چگونگی حمایت و پشتیبانی مدیریت شهری از سرمایه‌گذاران در مسیر تسهیل سرمایه‌‌گذاری در کلانشهر اصفهان اظهارداشت: باید از تلاش‌های مدیریت و پرسنل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان در راستای فعال‌سازی مناسب شهر رویاها و مجموعه‌های تحت پوشش این شرکت تشکر و قدردانی کرد. 

وی افزود: موضع ما در حوزه سرمایه‌گذاری آن است که در حوزه تفریح مردم سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام شود و شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان از طریق جذب سرمایه‌گذار در رأس پیشبرد این کار قرار گیرد. 

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان پیرامون بازدید امروز از شهربازی شهر رویاها با محوریت سرمایه‌گذاری بیان کرد: این بازدید به آن دلیل بود که سرمایه‌گذاری که در حوزه بین‌الملل ارتباطات خوبی دارد فضای شهربازی شهر رویاها، شرکت نمایشگاه بین‌المللی و سالن اجلاس اصفهان در شرق اصفهان را ببیند و در تعامل این 3 مرکز مهم اصفهان در حوزه گردشگری اصفهان سرمایه‌گذاری ویژه‌ای از جمله پروژه چرخ و فلک تحت عنوان چشم اصفهان را به عنوان نماد جدید در حوزه گردشگری و تفریح در اصفهان دنبال کنیم. 

وی با بیان آنکه معاونت مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان و مدیریت شهری حامی 100درصد جذب سرمایه‌گذار است، خاطر نشان کرد: می‌خوهیم همه اقدامات ارزشمند حوزه تفریح و گردشگری را از طریق بسترسازی برای حضور سرمایه‌گذاران بین‌المللی و قوی در حوزه مدیریتی داشته باشیم که امیدواریم با حضور افراد صاحب تجربه که دارای منابع و ارتباطات مناسبی هستند فضاهای قابل توجه برای کسانی که اصفهان را دوست دارند و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آن هستند فراهم شود. 

رنجبر تصریح کرد:کسی که تجربه این کار را داشته باشد منابع را بهینه هزینه خواهد کرد و ما نیز بستر آن را فراهم می‌سازیم. هیچ مسئله‌ای با آنکه مالکیتی در پروژه‌های بخش خصوصی نداشته باشیم نداریم چرا که ایجاد زیرساخت‌های مناسب و توانمند توسط بخش خصوصی در اصفهان برای ما برد محسوب می‌شود. 

وی با اشاره به نیروهای فنی توانمند در شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های آن، خاطرنشان کرد: این سرمایه‌های مهم فنی توانمندی و قابلیت طراحی و اجرای ابرسازه‌های تفریحی در اصفهان، کشور وحتی منطقه را دارند که به دنبال فراهم‌سازی بستر آن هستیم. 

ضرورت فراهم‌سازی بستر سرمایه‌گذاری مناسب برای کسانی که به اصفهان علاقه‌مند هستند 

سیدامیرسامع عضوی هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون رویکرد مدیریت شهری در حوزه سرمایه‌گذاری اظهارداشت: بحث توسعه شهر اصفهان از نظر نگاهی که به آینده برای اصفهان درحوزه‌های فناوری، گرشگری، تفریح و سرگرمی متصور است، می‌تواند توسعه شهر را با رعایت قواعدی که باید بر اصفهان در نظر گرفت تضمین کند. 

وی افزود: امیدوار هستیم چنین زمینه‌ها و بستری که در شرق اصفهان همچون فرودگاه اصفهان، شهربازی شهر رویاها، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان و سالن اجلاس سران وجود دارد، فضایی را برای اقدامات بسیار موثر و تعیین‌کننده به منظور رشد و تعالی شهر اصفهان ایجاد کند. 

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: امیدواریم بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری کسانی که به شهر اصفهان و توسعه آن علاقه‌مند هستند فراهم شود. 

پیشرفت المان‌های شرق می‌تواند به طور کامل آینده اصفهان را ترسیم کند 

علیرضا قاری قرآن، مدیرکل راه ‌وشهرسازی استان اصفهان پیرامون رویکردهای توسعه‌ای در کلانشهر اصفهان گفت: امروز از نمایشگاه بین‌المللی اصفهان بازدید داشتیم، نقطه شرق اصفهان نقطه‌ فوق‌العاده ویژه‌ای است که از نظر جذب سرمایه‌گذار و توسعه آینده شهر اصفهان به سمت شرق اصفهان دیدگاه کاملاً مثبتی وجود دارد. 

وی افزود: المان‌هایی همچون نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، مجموعه شهربازی شهررویاها و سالن اجلاس سران و مکمل‌هایی که در راستای آنها ایجاد خواهد شد می‌تواند آینده اصفهان را به طور کامل و ویژه ترسیم کند. 

مدیرکل اداره راه‌وشهرسازی استان اصفهان بیان کرد: چیزی که فکر می‌کنیم در گذشته در بخش غرب اصفهان همچون ناژوان و اراضی کوه صفه اتفاق افتاده می‌تواند در بخش شرق اصفهان در قالب طرح‌های نوین با رویکرد ویژه و خاص توسعه اصفهان پیگیری شود. 

می‌توان به قطع گفت که اصفهان در بین همه دنیا خاص است 

موسی حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت پرامیس جنرال تردینک، مشاور و جذب سرمایه‌گذار خارجی در طرح‌های توسعه‌ای، توریستی و زیست محیطی در بازدید از مجموعه شهربازی شهر رویاها گفت: امروز صحنه‌هایی را در طرح‌ها دیدم که ریشه اتفاقات و زمینه کارهایی است که می‌توانیم توسعه خوبی را در آن شاهد باشیم. مجموعه حاضر و شرایط موجود پتانسیلی دارد که می‌تواند ما را در بهترین‌های جهان قرار دهد. 

وی افزود: آنچه که من در اصفهان دیدم، با توجه به تجربیاتم باید گفت که در ایران کم‌نظیر است. امیدواریم با همت مدیران بتوانیم به همراه بخش خصوصی در این توسعه نقش بسزایی داشته باشیم. 

مشاور و جذب سرمایه‌گذار خارجی در طرح‌های توسعه‌ای، توریستی و زیست محیطی با بیان آنکه در شرایط فعلی تحریمی حضور سرمایه‌گذاران خارجی مقداری با سختی مواجه شده است، ادامه داد: اگر تحریم را نادیده بگیریم باید گفت که سرمایه‌گذاران بزرگی طرفدار حضور در اصفهان هستند. ما سرمایه‌گذاران بزرگی را در جهان سراغ داریم که هنگامی که با آنها پیرامون شهرهای مختلف ایران صحبت می‌کنیم از ما خواهش می‌کنند که ابتدا به اصفهان روند و امیدوارم با شرایط موجود بین‌المللی بتوانیم سرمایه‌گذاران خوبی را به اصفهان وارد کنیم. 

وی در ارزیابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در شهربازی شهر رویاها اظهارداشت: مدیریت شهری اصفهان به دنبال نوآوری و توسعه در قالب بخش خصوصی است. در کشور ما هنگامی که صحبت از توسعه می‌شود همه به دنبال سهم دولت می‌گردند درحالیکه باید بخش خصوصی را در این حوزه به عنوان عنصر اصلی در نظر گرفت.

حسین‌زاده تصریح کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته در کنار تاریخ و قدمتشان بخش نو و مدرنی را برای گردشگر امروز تدارک می‌بیند چرا که مردم در کنار تاریخ، به تفریح هم نیازمندند. به واسطه کارها و علاقه‌مندی‌هایم بخش زیادی از کشورهای جهان را دیده‌ام، اما به قطع می‌توانم بگویم بین همه دنیا اصفهان خاص است. 

وی با بیان آنکه شاید بتوان گفت که ورق نخست تاریخ ایران با اصفهان آغاز می‌شود، بیان کرد: اگر اصفهان را از ایران بگیریم نیمی از تاریخ ایران از دست می‌رود. نمی‌توان در کشور استانی را پیدا کرد که انواع هنرها و استعدادها در یک جا متمرکز باشد. امیدوارم  وزیر میراث فرهنگی به اندازه کافی برای این پتانسیل‌ها وقت بگذارد. امیدواریم شهرداری اصفهان در حوزه گردشگری پخته‌تر از قبل عمل کند و با ورود سرمایه‌گذارها به بخش‌های مختلف اتفاقات خوبی را شاهد باشیم. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر