دعوت سرمایه‌گذاران برای ورود به عرصه گردشگری اصفهان
  • چهارشنبه 10 فروردین 1401
  • 513
  • 0
دعوت سرمایه‌گذاران برای ورود به عرصه گردشگری اصفهان
دعوت سرمایه‌گذاران برای ورود به عرصه گردشگری اصفهان

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: در یک مدل کاملا برد برد از سرمایه‌گذاران برای حضور پررنگ و سرمایه‌گذاری در عرصه تفریحی شهر اصفهان دعوت می کنیم تا هم زمینه توسعه تفریح در شهر و هم منفعت اقتصادی آنها فراهم شود. 

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، سعید ساکت شامگاه سه‌شنبه در ویژه‌برنامه نوروزی چهارباغ شبکه اصفهان با اشاره به آغاز سال جدید اظهار داشت: امیدوارم که امسال برای مردم دیار نصف جهان و ایران زمین سالی سرشار از اتفاقات خوب باشد و خاطراتی که به واسطه ویروس منحوس کرونا به وجود آمده رخت بربندد. اکنون بار دیگر فرصتی ایجاد شده که مردم می‌توانند از ظرفیت‌ها و عرصه‌های فرهنگی و تفریحی موجود بهره‌مند شوند.

وی افزود: شهرداری اصفهان در راستای شعار مدنظرش که اصفهان شهر زندگی است و به حق باید اینگونه باشد، به فضاهای تفریحی نگرش ویژه‌ای دارد. شورای اسلامی شهر اصفهان نیز نگاه و تأکید دارد که به واسطه توسعه ظرفیت‌هایی سیاحتی، فرهنگی و ورزشی که در عنوان شرکت تحت فعالیت ما بوده، حال دل مردم بهتر شود.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با بیان آنکه این موضوع بستر و بهانه خوبی بود و تا عید زمان اندکی باقی مانده بود، بیان کرد: یکی از اصولی‌ترین، بدیهی‌ترین و مهم‌ترین موضوعات در حوزه فعالیت ما بحث استاندارسازی این اماکن است چرا که هنگامی که می‌خواهید تله‌کابین صفه، تله‌سیژ ناژوان سوار شوید و از زیبایی‌های اصفهان بهره‌مند شوید نخستین چیز، پیش از تهیه بلیت، اطمینان از ایمنی و استاندارد آن ظرفیت گردشگری است.

بیش از 5 هزار اقدام عمرانی، فنی و عملیاتی در شرکت توسعه گردشگری سپاهان

وی تصریح کرد: برای آنکه زمینه دریافت مجوز بهره‌برداری از دو ابرسازه تفریحی اصفهان فراهم شود، تلاش‌های زیادی از سوی همکاران انجام گرفت و بیش از 5 هزار اقدام عمرانی، فنی، عملیاتی، هویتی و خدماتی در سه ماه اخیر برای استانداردسازی تله‌کابین صفه، تله سی‌یژ ناژوان و تمدید مجوز بهره‌برداری شهر رویاها صورت پذیرفته است. با حساسیت‌های به حق اداره‌کل استاندارد استان اصفهان و تیم بازرسی سازمان ملی استاندارد، توانستیم مجوز بهره‌برداری این 2 عرصه ابرسازه تفریحی را دریافت کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان بیان کرد: از جمله کارهای صورت گرفته در چندماهه اخیر در شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان آن است که پهنه عملکردی شرکت از مدیریت ابرسازه‌های تفریحی فراتر رود، به این معنا که به طراحی بازی‌های بومی و خانوادگی رو آوردیم تا به آنها اصالت و هویت دهیم.

وی بیان کرد: تصمیم ما بر آن است که به مردم و دیگران حال خوب هدیه دهیم که امیدواریم با همراهی مردم این تفکر و دیدگاه را در سطح اصفهان و کشور عزیزمان ایران توسعه و گسترش دهیم، همچنین از راهنمایی‌های هیئت مدیره شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان و تلاش‌‌های پرسنل عزیز این شرکت نهایت تشکردارم چرا که با تلاششان در سه ماهه اخیر کار بزرگی را رقم زدند. 

ساکت گفت: از مهندس فرمانی، مدیرکل استاندارد استان اصفهان و سازمان ملی استاندارد تشکر می‌کنم که به همان اندازه که با حساسیت موارد را پیگیری می‌کردند، سخت‌گیر بودند و ذره‌ای از استانداردهایشان کم نکردند به همان میزان نیز در راستای راه‌اندازی مجدد این دو ابرسازه همراهی کردند تا این اتفاق در 26 اسفند ماه برای تله‌سی‌یژ ناژوان و 28 اسفند ماه برای تله‌کابین صفه بیفتد.

وی با بیان آنکه در حال حاضر، هر سه مجموعه تله‌کابین صفه، تله‌سی‌یژ ناژوان  و شهر رویاها توانسته‌اند مجوزهای استاندارد بهره‌برداری خودشان را دریافت کنند، اظهار داشت:  از اینجا به بعد نوبت مردم و گردشگران عزیز است که از این ظرفیت بهره کافی را ببرند. 

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان پیرامون چشم‌اندازهای این شرکت خاطرنشان کرد: تلاش برای حال خوبِ دلِ مردم یکی از گام‌های مهمی بود که برداشته شد و نزدیک به 120 هزار نفر در ایام نوروز از ظرفیت‌های گردشگری صفه، تله‌کابین صفه، تله‌سی‌یژ ناژوان و شهر رویاها استفاده کرد‌ه‌اند. از سوی دیگر طرح‌های توسعه‌ای ویژه‌ای با توجه به بضاعت فنی خوب و پرسنل توانمند و آگاه به ظرفیت‌های تفریحی داریم.

وی با بیان آنکه وجود امکاناتی چون سورتمه، چرخ و فلک به عنوان چشم اصفهان و پارک آبی حق مردم اصفهان و ایران زمین است، عنوان کرد: دنبال کردن فاز دوم تله‌سی‌یژ ناژوان و اضافه کردن ظرفیت‌های بازدید از ریه تنفسی شهر اصفهان از ناژوان که حق مردم اصفهان است از دیگر موضوعات مهمی به شمار می‌رود که مورد پیگیری قرار دارد و در این زمینه تلاش‌های زیادی از سوی همکاران ما انجام شده است. 

ساکت گفت: اکنون دست و کارت دعوت ما به سمت سرمایه‌گذاران دراز شده که در یک مدل کاملا برد برد این قول را به آنها می‌دهیم که اگر سرمایه‌گذاران در این راستا بر عرصه‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سرمایه‌گذاری کنند، آورده خوبی برای آنها به همراه خواهد داشت. 

وی پیرامون اولویت‌های شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان تصریح کرد: این یک روند، روال و دغدغه از طرف مجموعه همکارانم در شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی است که با حمایت‌های شهردار اصفهان و دکتر رنجبر، معاون مالی و اقتصادی ایشان اتفاق افتاد، نگاه ویژه‌ای به این حوزه وجود دارد. 

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان افزود: همچنین اعضای شورای شهر اصفهان پس از استانداردسازی‌های صورت گرفته نگاهشان به این است که ما باید نقطه‌گذاری تفریحی را در شهر توسعه دهیم، به این معنا که عرصه‌های عملکردی حوزه تفریح و سیاحت و بهتر شدن حال مردم را مورد توجه قرار دهیم.

وی بیان کرد: نقطه‌هایی که منجر می‌شود مردم محل خاصی چون شهر رویاها و یا ابرسازه‌های تفریحی را انتخاب کنند، که این موضوعات مورد توجه است و در سال آینده به قطع گزارش قابل قبولی از این شروع به مردم و مسئولان ارائه خواهد شد. 

ساکت درباره شعار شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان عنوان کرد: تغییر هویت بصری و شعار شرکت یکی از دغدغه‌های مورد توجه در شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان بود که در این راستا اتاق فکر تشکیل شد و با فراخوانی که به 160 همکار تلاشگر که در ظرفیت‌های این شرکت در حال فعالیت و خدمت‌رسانی هستند به شعار «باهم بهتریم» دست یافتیم.

وی ادامه داد: بدین معنا که در مجموعه ما با حضور سرمایه گذار، پرسنل و خانواده‌ها با کنار گذاشتن فضای مجازی همه باهم و در کنار یکدیگر بهتر می‌شوند. یکی از ظرفیت‌های شرکت تولید بومی است که به سمت بازی‌های بومی که حس نوستالژیک را انتقال می‌دهد رفته‌ایم که موجب دور شدن از فضای مجازی و نزدیک شدن اعضای خانواده به یکدیگر می‌شود که این موضوع در راستای شعار باهم بهتریم است.

ساکت با اشاره به فعالیت‌های مختلف صورت گرفته در چندماه اخیر اذعان داشت: جابجایی وزنه 60 تنی مهار تله‌کابین صفه و مهار کابل اصلی تله‌کابین و دمونتاژ سیستم درایو و فلکه اصلی تله‌کابین، خارج نمودن شفت اصلی تله‌کابین از داخل فلکه اصلی (بولویل) و انجام اصلاحات و تغییرات لازم و ساخت شفت اصلی بر اساس متریال مورد نیاز به منظور استانداردسازی موارد و انجام تست‌های مربوطه بر روی تمامی بخش‌های مد نظر استاندارد نظیر شفت‌های سیستم کشش و شفت اصلی فلکه هرزگرد، کالسکه سیستم کشش و قفل های تله‌کابین از جمله این اقدامات مهم بود.

وی افزود: همچنین مونتاژ فلکه  هرزگرد وشفت اصلی آن، مونتاژ کالاسکه سیستم کشش، مونتاژ فقل‌ها و اور هال کابین‌‍ها و مونتاژ تمامی قرقرهای سیستم کشش پس از تست وتایید شرکت بازرسی اداره کل استاندارد از جمله این اقدامات به شمار می‌رفت.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان بیان کرد: تهیه چندین نمونه متریال موجود بازار ،جهت ساخت شفت اصلی تله‌کابین صفه وانجام آزمون‌های مربوطه درخصوص تایید متریال توسط شرکت بازرسی اداره کل استاندارد، اخذ تاییدیه سیستم ارتینگ و صاعقه‌گیر ، دکل‌ها ،ایستگاه 1و2 تله کابین  و حفاری و ایجاد ارتفاع  استاندارد از سطح زیر کابین ها تا سطح زمین در مسیر خط تله کابین داخل کوهستان در تله‌کابین صفه انجام شد.

وی افزود: در تله سی‌یژ ناژوان نیز سندبلاست و پوشش رنگ پایه‌های ایستگاه یک و دو، آزادسازی کابل اصلی و مهار آن، دمونتاژ، اصلاح و مونتاژ فریم‌چرخ‌های موجود در خط بر اساس استانداردهای شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد (مونتاژ تعداد 12 عدد فریم چرخ  دکل‌های تله سی یژ)، اورهال سیستم قفل و هنگر های  خط  تله سی یژ، ساخت قطعات تفلونی مورد نیاز خط، ساخت لاستیک چرخ دکل، باله چرخ و ساخت 40 عدد از شفت‌های مردود پس از تایید متریال توسط شرکت بازرسی اداره کل استاندارد و تعویض کلیه صندلی‌های مجموعه تله‌سی‌یژ ناژوان با مدل جدید بر اساس استانداردهای سازمان ملی استاندارد انجام شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر