تأییدیه استاندارد ایمنی تله‌سیژ ناژوان صادر شد
  • پنج شنبه 26 اسفند 1400
  • 472
  • 0
تأییدیه استاندارد ایمنی تله‌سیژ ناژوان صادر شد
تأییدیه استاندارد ایمنی تله‌سیژ ناژوان صادر شد

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان، محمود فرمانی پیرامون صدور مجوز استاندارد تله‌سی‌یژ ناژوان اظهار داشت: با اجرای اقدامات فنی، مکانیکی، برقی و استانداردسازی تله‌سی‌یژ ناژوان براساس بازدیدهای صورت گرفته و تایید چک لیست‌های ایمنی استانداردهای ملی ایران، تاییدیه استاندارد ایمنی تله‌سی‌یژ ناژوان صادر شد.

وی با اشاره به صدور تاییدیه استاندارد ایمنی تله‌سی‌یژ ناژوان، گفت: با توجه به اهمیت جان مردم و فعالیت‌های مربوط به حوزه‌های بازی و مجموعه تجهیزات آن، رعایت دقیق استانداردهای ایمنی، اجباری و الزامی بوده و از اولویت‌ برخوردار است و ما نیز براساس حکم قانون و وظیفه، در این زمینه با دقت لازم عمل می‌کنیم.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان افزود: همواره در ایام عید با توجه به حضور مسافران در کلانشهر اصفهان و سایر شهرستان‌های استان، استفاده از تجهیزات بازی افزایش پیدا کرده و با توجه به این موضوع، طرح ویژه نوروز این اداره‌کل تعریف شد و از 20 روز پیش تمامی تجهیزات بازی استان اصفهان که فاقد تاییدیه ایمنی استاندارد لازم بودند، پلمب شدند.

وی با اشاره به فعالیت‌های استانداردسازی تله‌سی‌یژ ناژوان، بیان کرد: تله‌سی‌یژ ناژوان اصفهان یکی از مجموعه‌هایی به شمار می‌رفت که از چند ماه گذشته به صورت جدی به دنبال استانداردسازی بود. این مجموعه تا پیش از این به دلیل مسائلی که داشت، پلمب شده بود و تغییر مدیریت باعث شد که در این مسئله بسیار جدی و پیگیر باشند و تمامی نواقص و موارد، براساس شرکت‌های بازرسی ایمنی مورد تایید ما، ابلاغ شده و موارد آن برطرف شد.

فرمانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه بر اساس بازدیدهای صورت گرفته و چک لیست‌های ایمنی، موارد منطبق بر استانداردهای ملی ایران بود و امروز تاییدیه استاندارد ایمنی تله‌سی‌یژ ناژوان صادر شد، در واقع این مجموعه از نظر سازمان ملی استاندارد ایران از امروز می‌تواند فعالیت خود را از سر بگیرد.

وی پیرامون جزییات فرآیند تایید ایمنی استاندارد این مجموعه، خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد استان اصفهان، شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد و مجموعه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان اصفهان در چند ماه اخیر به صورت جدی پیگیر این موضوع بودند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان آنکه استانداردهای ایمنی شاخص‌های مختلفی دارد ادامه داد: شاخص‌های تخصصی و متعددی در استانداردهای ایمنی وجود داشت که در طول این فرآیند، این شاخص‌ها بازرسی شد و در صورتی که تایید نبود، نواقص آن ابلاغ می‌شد و شرکت ضمن پیگیری رفع نواقص و مرتفع‌سازی آنها بار دیگر توسط شرکت بازرسی ما مورد بازرسی قرار می‌گرفت و تمامی موارد تله‌سی‌یژ را بررسی و در صورت رفع نقص، تأیید می‌کرد. 

وی درباره اهمیت دقت و حساسیت موجود درباره این موضوع، خاطرنشان کرد: استانداردهای تجهیزات بزرگ بازی اجباری و الزامی است و متولیان و بهره‌برداران باید تمام نکات ایمنی را الزاما رعایت کنند و این رعایت به تأیید سازمان ملی استاندارد برسد و زمانی که تأییدیه صادر می‌شود، به آن معنی است که شرکت بازرسی ما گواهی کرده که تله‌سی‌یژ در زمان صدور تاییدیه، با استانداردهای ایمنی ملی ایران مطابقت دارد. 

فرمانی تصریح کرد: البته باید گفت که تله‌سی‌یژ یک وسیله مکانیکی است و بدون شک در اثر استفاده طی مرور زمانی، ممکن است دچار استهلاک، بنابراین بعد از صدور تاییدیه، نظارت‌های دوماهه، شش ماهه وسالانه به صورت مستمر وجود دارد و این مجموعه باید به صورت مداوم خودش را با استانداردهای ایمنی تطبیق دهد. 

وی با اشاره به روند استانداردسازی و صدور مجوز استاندارد ایمنی مجموعه تله کابین نیز، اظهار داشت: جدیت و اهتمام در رفع نواقص ایمنی تله‌سی‌یژ ناژوان و تله‌کابین صفه در مجموعه شرکت بهره‌بردار تله‌سی‌یژ و تله کابین به چشم می خورد. فعالیت‌های ایمنی و رعایت الزامات استاندارد تله‌کابین نیز در نزدیکی خط پایان است و با توجه به همت دوستان و گزارشات شرکت بازرسی استاندارد به نظر می‌رسد که این مجموعه نیز به زودی تست عملکردی خود را طی می‌کند. 

مدیر کل استاندارد استان اصفهان افزود: بعد از انجام تست‌های این مجموعه، در صورت تایید نهایی شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد، روند صدور مجوز آن صادر می‌شود. 

وی ادامه داد: در این فرآیند سخت و زمان‌بر، همه قطعات مورد نیاز تست در مجموعه تله‌سی‌یژ ناژوان از جمله شفت‌ها، دکل‌ها، سیستم‌های مختلف موتورخانه، قفل‌ها و هنگرها، سیستم ارتینگ و صاعقه‌گیر، لاستیک کابین‌ها و تمامی موارد مورد نیاز به صورت دقیق زیر نر شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد، مورد تست، اصلاح، تست مجدد و نصب قرار گرفت و فرایند تاییدیه را طی کرد. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر