ورود شرکت توسعه گردشگری شهرداری اصفهان به دیجیتال مارکتینگ
  • چهارشنبه 21 مهر 1400
  • 989
  • 0
ورود شرکت توسعه گردشگری شهرداری اصفهان به دیجیتال مارکتینگ
ورود شرکت توسعه گردشگری شهرداری اصفهان به دیجیتال مارکتینگ

علی معینی اظهار کرد: در این سال‌ها ظرفیتی که مجموعه گردشگری صفه داشت بیش از آن چیزی بود که به آن عمل می‌شد، زیرا تا سال ۹۶ یک شرکت خدمات‌رسان بود که درآمدهای مالی آن به بلیت‌فروشی مجموعه‌ها محدود می‌شد و به همین منظور شرکت توسعه، شاخه‌های فعالیت گسترده‌تری برای خود در نظر گرفت.
وی تصریح کرد: حوزه فنی شرکت ظرفیت‌هایی داشت که به آن ورود پیدا کرده و در زمینه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی فعالیت‌های شرکت بیشتر و رویدادهای متعددی را برگزار کرد.
مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با بیان این‌که این شرکت در حوزه دیجیتال مارکتینگ نیز ورود پیدا کرد، افزود: با استفاده از ظرفیت متخصصان و با برون‌سپاری بخشی از کارها پلت‌فرم جامع گردشگری را طراحی کردیم که کار آزمایشی آن در بخش‌هایی از شهرداری از ماهها قبل در حال انجام است. منتظر خروج از شرایط کرونایی برای گسترش فعالیت های این سامانه هستیم.
وی ادامه داد: با وجود محدودیت‌ها در حوزه اجرا سعی کردیم از فرصت‌ها و چالش‌های خود برای بهینه کردن خدمت‌رسانی استفاده کنیم.
معینی با بیان اینکه در بحث صفه مشکل اولیه عدم مدیریت واحد زیست‌بوم بود که امیدوارم با سیستم مدیریت یک‌پارچه برای اکوسیستم طبیعی باستانی صفه این نظر را القا کنیم، افزود: آفت اصلی این منطقه عدم مدیریت واحد است زیرا بخشی از مدیریت این منطقه با این مجموعه و بخشی با یکی از مناطق شهرداری اصفهان است که دو دیدگاه متفاوت دارند.
وی با تاکید بر این‌که زیست‌بوم طبیعی تاریخی صفه بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: آغاز فعالیت‌های خود را بر اصلاح وضعیت فعلی قلعه شاه‌دژ گذاشتیم، البته انتقادهایی بر بحث ساخت تله‌کابین وجود داشت که می‌شود پذیرفت خطاهایی در آن مستتر بوده که اگرچه علم به خطا نبوده و محوطه تاریخی شاه‌دژ به این شکل شناخته شده نبود، اما بعد از ورود شهرداری و اکتشافات جدید در منطقه توسط کارشناسان میراثی با مشخص شدن ماهیت فیزیکی قلعه، عرصه و ملحقات اش عرصه متوجه می‌شوند که نباید خط دو تله‌کابین در این مکان زده می‌شد یا حداقل مسیریابی خطایی برای دکل‌گذاری انجام شده.
مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان اضافه کرد: این خطا رخ داده، اما قابل اصلاح است که جمع‌آوری هم شاید می‌تواند یکی از راهکارها باشد؛ هر چند کارشناسان میراث اعتقاد دارند جمع‌آوری دکل خطا و آسیب مجدد است و باید راهکار علمی‌تری برای آن در نظر گرفته شود که متاسفانه میراث فرهنگی این موضوع را بدون رسیدگی و بررسی قفل کرده است.
وی با بیان این‌که سال هاست کوه صفه به یک کوه مدنی و شهری تبدیل شده است، افزود: این کوه در میانه شهر واقع شده و تجربه زیسته مردم شهر در این کوه بوده و جامعه شهری در این کوه در حال زندگی است، بنابراین می‌توان و باید این منطقه را توسعه داد زیرا فرهنگ مدرن محیط زیستی به این مفهوم رسیده که می‌توان این مناطق را به پشتوانه اصول توسعه پایدار توسعه داد.

معینی تاکید کرد: در مفهوم توسعه پایدار می‌توان محیط زیست، طبیعت، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع را در نظر گرفت و با کمترین خسارت و بیشترین نفع را برای این محیط طبیعی داشته باشیم.
وی با تبیین استراتژی شرکت و اهداف مجموعه در برپایی جلسات ایده کاپ تصریح کرد: در ایده‌پردازی اگر در موانع متوقف بمانیم اساسا ایده‌ای طرح نمی‌شود، اما ایده باید واقع‌گرایانه بوده و نباید دست نیافتنی باشد.
مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: در هر ایده‌ای ممکن است سختی‌ها و موانعی باشد که باید در حوزه مدیریتی این موانع رفع شود، البته ایده‌پردازان باید با نگاه جامع کارشناسی خود طرح هایی را ارایه دهند که قابلیت حداقلی اجرا را داشته باشد.
وی با بیان اینکه سوابق برخوردهای قضایی با برخی حرکت‌های خطا، مدیریت را ترسو کرده، برخی مدیران ورای قانون به بی عملی و ترک فعل فعل افتاده اند تا شاید خود را درگیر پرونده های تخلفات مدیریتی نکنند که البته باید با تدابیر لازم این موانع را رفع کرد، خاطرنشان کرد: ایده‌ها لزوما نباید ایده‌های عمرانی باشد، ذهن خلاق ایده‌پردازان می‌تواند به ایده‌های نرم‌افزاری یا رویدادی بپردازد تا بتوانیم مانایی مردم را در مجموعه افزایش داده و با اضافه کردن جذابیت‌ها برای مردم ایجاد خاطره کنیم.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر