میزان خسارت کرونا به شهرداری اصفهان
  • دوشنبه 8 اردیبهشت 1399
  • 1121
  • 0
میزان خسارت کرونا به شهرداری اصفهان
میزان خسارت کرونا به شهرداری اصفهان

🔻کرونا چه میزان خسارت به شهرداری اصفهان وارد کرده است؟

آقای طهرانی، معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان گفت:


📌شرایط ایجاد شده بر اثر کرونا در ایام نوروز و لغو سفرهای نوروزی چقدر خسارت به شهرداری اصفهان وارد کرد؟

🔹️ خسارت‌هایی که به شهرداری وارد شد متفاوت از خسارت‌های وارد شده به شهر بود؛ اخیراً گزارشی از برآورد اتاق بازرگانی از کل خسارت‌هایی که به اقتصاد شهری بر اثر کرونا وارد شده، مطالعه کردم که در آن به عدد بین ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان اشاره شده بود.

🔹️ اما خسارتی که بیماری کرونا به طور مستقیم به شهرداری وارد کرد، حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان است چرا که یک سری از درآمدهای شهرداری وصول نشد و بعضی از فعالیت‌ها نیز تعطیل شد؛ به عنوان مثال فعالیت شرکت مترو از ۲۵ اسفندماه متوقف شد در حالی که در خط یک مترو روزانه ۱۰۰ هزار نفر مسافر جابه جا می‌شدند و این شرکت روزانه حدود ۱۰۰ میلیون تومان درآمد داشت.

🔹️ فعالیت شرکت واحد اتوبوسرانی نیز در ایام عید تعطیل شد، در حالی که روازنه ۵۰۰  هزار نفر مسافر جابه جا می کرد.

🔹️ فعالیت شرکت‌هایی که شهردای سهامدار آنها بوده یا به طور مستقیم به شهرداری وابسته هستند نیز به دلیل شیوع کرونا تعطیل و یا زمان فعالیت آنها کاهش پیدا کرد؛ به عنوان مثال درآمد مراکز تفریحی زیرمجموعه‌ شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان از جمله تله‌کابین و تله‌سی‌یژ به طور کامل از بین رفت.

🔹️ بودجه شهرداری پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و با احتساب بودجه سازمان‌ها به عدد شش هزار میلیارد تومان می‌رسد؛ بنابراین از پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری حدود ۳۰ درصد به بخش جاری و مابقی آن به بخش عمرانی اختصاص یافته است./ ایمنا

@SepahanTourismco

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر