گفت و گو با معاون عمرانی وزیر کشور(حوزه گردشگری)
  • دوشنبه 27 آذر 1396
  • 893
  • 0
گفت و گو با معاون عمرانی وزیر کشور(حوزه گردشگری)
گفت و گو با معاون عمرانی وزیر کشور(حوزه گردشگری)

♻️ معاون عمرانی وزیر کشور:
شهرداری‌ها برای داشتن درآمد از محل صنعت گردشگری نیازمند داشتن برنامه و طرح‌های کاربردی می‌باشند
📌 ایجاد درآمد در حوزه گردشگری شهری نیازمند داشتن برنامه و طرح‌های کاربردی در زمینه تقویت زيرساخت‌های صنعت گردشگري و ايجاد مجتمع‌های رفاهی، اقامتی و تفريحی و بازارچه‌های محلی برای ارایه صنایع دستی و محصولات بومی است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزير كشور با تاكيد بر ضرورت تغییر در نگاه به اداره شهر گفت: شهرداری ها برای اجرای پروژه و توسعه زيرساخت‌های شهر راهی ندارند جز این‌که مزیت‌های شهر و منطقه خود را به منظور ایجاد منابع درآمدی پایدار شناسایی و برای جذب سرمایه‌گذار در خصوص آن‌ها اطلاع‌رسانی مناسب انجام دهند.
به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سید محمدعلی افشانی كه در ديدار با جمعي از نمايندگان مجلس شورای اسلامی، روسای شوراها و شهرداران حوزه‌های انتخابيه سخن می‌گفت، افزود: با توجه به این‌که دولت برای كمک به هزار و ۲۴۴ شهرداری، که بیش از هزار شهرداری از جمله شهرهای زیر ۵۰هزار نفر جمعیت هستند و هم‌چنین ۳۳هزار و ۶۰۰ دهياری محدودیت مالی دارد، بنابراین دیگر دوران اداره شهر و شهرداری با اتکا به کمک‌های دولتی خاتمه یافته است.
وی تصریح کرد: لازم است شهرداران و اعضای شوراها به شناسايی مزیت‌های شهر و منطقه خود به منظور تعريف درآمدهای پايدار، تولید ثروت، اشتغال‌زایی و جذب سرمایه‌گذار؛ توجه ویژه‌ای داشته باشند.
افشاني در ادامه با بيان اين‌كه در همان مناطق و شهرهایی که ممکن است فکر ‌کنید در آن‌ها هیچ درآمدی نیست، درآمد خوبی وجود دارد و باید آن‌ها را شناسايي کرد، تاكيد نمود: موقعيت ويژة جغرافيايی كشور، وجود جاذبه‌های طبيعي و اقلیم‌های متفاوت جغرافيايی به همراه ميراث فرهنگی منحصربه‌فرد کشورمان بدون تردید سرمايه مناسبی برای ایجاد درآمد پایدار و اشتغال‌زایی می‌باشد.
وی درادامه گفت: ایجاد درآمد در حوزه گردشگری شهری نیازمند داشتن برنامه و طرح‌های کاربردی در زمینه تقویت زيرساخت‌های صنعت گردشگري و ايجاد مجتمع‌های رفاهی، اقامتی و تفريحی و بازارچه‌های محلی برای ارایه صنایع دستی و محصولات بومی است.
وی با ذکر نمونه‌ای از درآمدزایی در قشر محروم در استان فارس، گفت: بانک‌ها موظف شدند به افراد تحت پوشش کمیته امداد که می‌خواهند از پنل‌های خورشیدی استفاده و انرژی پاک تولید کنند تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام اعطا کنند و خانوارهای بدون درآمد با دریافت این وام در حال حاضر ماهیانه ۸۵۰هزار تومان درآمد خالص با فروش ۵ کیلووات برق در هر ساعت به وزارت نیرو کسب می‌کنند.
وی همچنین اظهار کرد: باید میزان مشارکت مردم در برنامه‌های شهرداری و اداره شهر بر اساس ظرفيت‌های بخش خصوصی و منابع مردمی هرچه بیش‌تر افزایش یابد که یک عامل اصلی این امر، جلب اعتماد مردمی است.
افشانی با بیان اینکه شهرداری‌ها برای تقویت زیرساخت‌های شهری و تامین اعتبار اجرای پروژه‌های عمرانی باید نگاه خود را به سمت شناسایی و كسب درآمدها پايدار و تولید ثروت و شغل معطوف نمایند، گفت: شهرداری‌ها باید در خصوص مزیت‌های شهر و معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری خود از طریق صداوسیما و سایر رسانه‌ها اطلاع‌رسانی مستمر انجام دهند.
رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به این‌که در حال حاضر بخش عمده درآمد بسياری از شهرداری‌ها صرف پرداخت حقوق می‌شود و با این رویه مشكلات شهروندان حل نشده و پروژه‌های مورد نیاز آن‌ها هم اجرایی نمی‌شود، گفت: شوراها و شهرداری‌ها باید به موضوع منابع انسانی، به خصوص وجود نیروی انسانی مازاد، توجه ویژه‌ای داشته باشند تا وضعيت فعلی اين حوزه متحول شود.
افشانی هم‌چنين از آمادگی وزارت كشور براي همكاري با نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي در خصوص هم‌فکری برای رفع بخشی از مسائل و مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که مربوط به مباحث قانونی و حقوقی است، خبر داد و گفت: با توجه به این‌که در آستانه رسیدگی به قانون بودجه سال آینده قرار داریم، انتظار می‌رود نمایندگان مجلس از احکام و موضوعات مرتبط با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و لوایحی که به مجلس ارسال شده، حمايت نمایند.
وي هم‌چنين از اتمام مناقصات تامين ماشین‌آلات عمرانی مورد نياز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبر داد و گفت: ماشین‌آلات پس از عقد قرارداد و تولید به مرور توزیع می‌شود.


/SepahanTourismco@

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر