روند رو به رشد دولت دوازدهم در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری
  • چهارشنبه 19 شهریور 1399
  • 860
  • 0
روند رو به رشد دولت دوازدهم در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری
روند رو به رشد دولت دوازدهم در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

🌎 مونسان عنصری فعال بانشاط و خوش‌فکر است / گردشگری در دولت دوازدهم رشد داشته است
🔽 سخنان دکتر روحانی در جلسه رای اعتماد به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

 🔹 نیازی ندارد توضیح دهم که میراث فرهنگی، از لحاظ فرهنگی و از لحاظ هویت ملی، چه‌قدر برای ما مهم است؛ شاید اگر این میراث فرهنگی نبود، کتاب نمی‌توانست هویت ملی ما را تبیین کند؛ آن‌قدر که آثار شیراز، اصفهان و بقیه شهرهای ایران می‌تواند گویا باشد، زبان کتاب قاصر و کوتاه است.

🔹 رونق گردشگری، هم موجب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف می‌شود و هم می‌تواند موجب اشتغال بسیار خوب در کشور باشد که امروز به آن نیاز داریم.

🔹 افتخار می‌کنم که دولت در شرایط تحریم توانست آمار بیکاری را کاهش دهد و از ۱۲.۱ دهم به ۱۰.۸ برساند که این به معنای این است که همه از جمله بخش اجرایی کشور، مجلس و سایر مسوولین در این زمینه فعال بودند.

🔹 خوشبختانه گردشگری رو به توسعه است و از آغاز دولت یازدهم تا امروز هر سال نسبت به سال قبل، گردشگران بیش‌تری وارد کشور ما شده‌اند که  هم برای ارز و ریال و هم برای اشتغال و فروش اجناس ما بسیار مهم است.

🔹 صنایع دستی هم موجب تحرک در اشتغال می‌شود و هم معرف فرهنگ عظیم ایرانی است

🔹 برای این کار آقای مونسان به عنوان یک عنصر فعال، با نشاط، پرکار، خوش‌فکر و تحصیل کرده که از قبل در همین سمت در دولت فعالیت می‌کردند معرفی شده و آمادگی دارد بار مسوولیت را بردوش بگیرد.

📌 رییس‌جمهوری در جلسه دفاع از وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی، نگهداری از میراث‌فرهنگی را که زبانی مشترک است وظیفه‌ای همگانی دانست. / میراث آریا

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر