اگر چمدانمان در پرواز گم شد، چه کار کنیم؟!
  • چهارشنبه 18 تیر 1399
  • 757
  • 0
اگر چمدانمان در پرواز گم شد، چه کار کنیم؟!
اگر چمدانمان در پرواز گم شد، چه کار کنیم؟!

اگر چمدانمان در پرواز گم شد، چه کار کنیم؟!

اگر چمدان خود را به هر دلیلی پس از پرواز، در مقصد نیافتید، سه کار وجود دارد که می‌بایست حتماً آنها را انجام دهید.

به طور معمول در سفرهای خارجی برای چمدان‌های حاوی ۲۰ کیلوگرم بار، به ازای هر یک کیلوگرم حداکثر ۲۰ دلار خسارت پرداخت می‌شود. غرامت در مسیرهای اروپایی حداکثر ۴۰۰ دلار و در آمریکا با توجه به مسافت طی شده، ۶۴۰ دلار است.

لازم به ذکر است بلیط‌های فرست کلاس و بیزنس کلاس، خسارات بیشتری دریافت می‌کنند و بیمه‌های سفری نیز در این خصوص بسیار کمک کننده‌اند.

حال مراحلی که می‌بایست طی کنید عبارتند از:

۱- قبل از خروج از فرودگاه، گم شدن چمدان خود را اطلاع و تشریفات اداری را انجام دهید:

قبل از ترک فرودگاه، یکی از اعضای کارکنان شرکت هواپیمایی یا پیشخوان خدمات مشتری را پیدا کنید و فرم PIR (گزارش بی‏‌نظمی در خصوص اموال) را تکمیل نمایید. در این فرم می‌بایست اطلاعاتی از قبیل ارزش تقریبی لوازم موجود در چمدان، فرودگاه مبدأ، مقصد، شماره پرواز، آدرس محل اقامت در کشور مقصد، شماره تلفن تماس و شماره پاسپورتتان را در اختیار نماینده ایرلاین مربوطه قرار دهید.

توجه داشته باشید که شما باید در طی هفت روز کتباً مطالبه خسارت کنید، چرا که وجود فرم PIR هر چند که برای غرامت از فرودگاه یا بیمه ضروری است، اما به‌ خودی‌ خود یک مطالبه خسارت به حساب نمی‌آید.

۲- برای محتویات چمدان خود درخواست غرامت نمایید:
بهتر است برای تهیه ملزومات ضروری خود در سفر، به خصوص مسافرتهای خارجی، مقداری پول نقد از شرکت هواپیمایی مربوطه درخواست نمایید و یا اینکه ملزومات را خریداری کنید و با ارائه رسید خرید خود، تقاضای بازپرداخت نمایید.

۳- برای دریافت چمدان مدارک لازم را همراه خود به فرودگاه ببرید:
اگر تماسی از فرودگاه در خصوص پیدا شدن چمدانتان دریافت کردید، به همراه داشتن همه رسیدها و برچسب‌ها و اصل پاسپورت خود را فراموش نکنید. / متخصصین گردشگری ایران

https://t.me/SepahanTourismco

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر