آغاز گام‌های نخست حمایت از برند ملی گردشگری کشور
  • سه شنبه 17 تیر 1399
  • 897
  • 0
آغاز گام‌های نخست حمایت از برند ملی گردشگری کشور
آغاز گام‌های نخست حمایت از برند ملی گردشگری کشور

آغاز گام‌های نخست حمایت از برند ملی گردشگری کشور

معاون گردشگری کشور از ایجاد ساز و کار حمایتی پروژه برند ملی گردشگری کشور با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط خبر داد و گفت: به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای میان دستگاه‌های اجرایی مرتبط امضا و پروژه به‌صورت فراملی پذیرفته می‌شود و اقدامات ارتباطی آن شکل خواهد گرفت.

ولی تیموری مهم‌ترین هدف این پروژه را معرفی محصولات و خدمات متمایز گردشگری ایران به مخاطبان در خارج کشور برای جذب حداکثری گردشگران دانست و گفت: برنامه‌ریزی برای پروژه ایجاد «برند ملی گردشگری» در بازه زمانی یکساله از مهرماه ۱۳۹۷ تا مهرماه ۱۳۹۸ صورت گرفته و اقدامات مختلفی در این راستا انجام شده است.

او افزود: از ۲۰ سال گذشته همواره تلاش بر این بوده است تا یک شعار و یک لوگو به‌عنوان برند ملی گردشگری ایران طراحی و انتخاب شود؛ در همین راستا فراخوان‌های مختلفی برای رسیدن به طرح مورد نظر اعلام شده که بی‌نتیجه بوده است.

او خاطرنشان کرد: پروژه برند ملی گردشگری در پی ایجاد گردشگری فاخر و ممتاز است و در واقع سند تحول در این حوزه به‌شمار می‌رود. در حال‌حاضر شرکت در نمایشگاه‌های خارجی و بین‌المللی بدون استراتژی توسعه برند یا توسعه فاخر انجام می‌شود و این موضوع جز هدر رفت سرمایه چیز دیگری به‌دنبال ندارد.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه اکوسیستم گردشگری با اهدای نشان ملی گردشگری به‌صورت ممتاز تعریف و ارائه می‌شود، اضافه کرد: ایجاد برند ملی گردشگری منجر به شکل‌گیری اقتصاد ممتاز می‌شود. برای ایجاد اقتصاد ممتاز فقط سازمان میراث‌فرهنگی، متولی نیست؛ بلکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امورخارجه، وزارت کشور، وزارت اقتصاد و امور دارایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما باید نشان و برند ملی را پذیرفته و با آن همراهی کنند.

تیموری بزرگ‌ترین اقدام در معاونت گردشگری در ماه‌های اخیر برای ایجاد برند ملی گردشگری را قرارگرفتن این وزارتخانه‌ها در کنار یکدیگر دانست و افزود: پروژه ایجاد برند ملی گردشگری با ۸ زیرپروژه به مرحله اجرا خواهد رسید.

او ایجاد سازو کار حمایتی از پروژه برند ملی گردشگری را مهم‌ترین بخش پروژه عنوان کرد و گفت: اسفندماه آینده تفاهم‌نامه چهار وزارتخانه امضا خواهد شد و این سرفصلی است که تحقق پروژه را حمایت می‌کند.

تیموری با برشمردن فرآیند اجرایی کار تدوین سند و برند ملی گردشگری تاکید کرد: از نیمه دوم سال آینده جریان‌سازی‌های ملی و بین‌المللی پروژه برند ملی گردشگری با حضور در نمایشگاه‌ها آغاز می‌شود و اوج این پروژه به‌عنوان محور معرفی ایران در نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ خواهد بود. در ۶ ماه دوم سال آینده نیز از برند ملی گردشگری در نمایشگاه‌های پیش‌رو به‌صورت آزمایشی استفاده خواهد شد. / دنیای اقتصاد

https://t.me/SepahanTourismco

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر