اخذ ویزای شینگن در اصفهان
  • سه شنبه 17 تیر 1399
  • 824
  • 0
اخذ ویزای شینگن در اصفهان
اخذ ویزای شینگن در اصفهان

🌎 ویزای شینگن را در اصفهان بگیرید!
 
خبر خوب این هفته برای گردشگران، این است که مراحل انگشت‌نگاری ویزای شینگن (Schengen Visa) اسپانیا، توسط یکی از آژانس‌های مسافرتی اصفهان فراهم شده است. روح الله یوسفی نوید داده که از 17 بهمن ماه هر هفته چهارشنبه‌ها، مسئولان شرکت کارگزار سفارت اسپانیا به اصفهان می‌آیند تا تشریفات اداری صدور ویزای شینگن را همین جا انجام دهند و به زودی هم ساختمان مجزایی برای شرکت‌های کارگزار مانند BLS، VFS و مانند آنها تدارک دیده می‌شود تا گردشگران ایران بتوانند از اصفهان برای دریافت ویزای کشورهایی که انگشت‌نگاری را در روند صدور ویزا دارند، اقدام کنند.

مراحل گرفتن ویزای شینگن آنقدرها آسان نیست، اگر گردشگر معمولی باشید یا برای اولین بار بخواهید روانه کشورهای عضو شینگن شوید. گرفتن نوبت آنلاین تحویل مدارک ویزا، آماده کردن مدارک، ایستادن در صف جلوی سفارتخانه در گرما و سرما (و البته به تازگی در صف رو به روی مرکزی که سفارتخانه روند ویزا را به او برون‌سپاری کرده است) و منتظر ماندن برای آمدن جواب و رفتن و در صف ایستادن و گرفتن پاسپورت، برای همه اقشار در سنین و شغل‌های مختلف، کار آسانی نیست چه برسد به این که بخواهیم سفر دیگری را هم به این مسیر اضافه کنیم؛ سفرِ درخواست ویزای سفر!

حالا اما هفت ماه تلاش  یک آژانس مسافرتی در اصفهان نتیجه داده و امتیازی برای گردشگران اصفهانی علاقه مند سفر به اسپانیا و کشورهای حوزه شینگن گرفته شده است. مدیر این آژانس به اصفهان زیبا می‌گوید: «گرفتن مدارک، تشکیل پرونده، انگشت‌نگاری، ارسال پرونده به سفارت اسپانیا برای صدور ویزای شینگن و دریافت جواب از این به بعد از اصفهان هم انجام می‌گیرد.»

به روایت روح الله یوسفی گردشگرانی که این مسئله شامل حالشان می‌شود، عبارت‌اند از کسانی که دعوت نامه خانوادگی یا تجاری دارند و کسانی که می‌خواهند توریستی اسپانیا را ببینند؛ اعم از اینکه قبلا برای ویزای شینگن اقدام کرده باشند یا اینکه هیچ سابقه‌ای در این زمینه نداشته باشند. همه این افراد چه پکیج تور اسپانیا بخواهند و چه فقط ویزا (Spain visa) بگیرند، می‌توانند از فرصت پیش‌آمده، بهره ببرند.

عضو انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی کشور (یاتا) تصریح می‌کند: «گردشگران برای دریافت ویزای شینگن از طریق سفارت اسپانیا دو راه دارند؛ یا اینکه به روش عادی اقدام کنند که وقت گرفتنش، طولانی‌تر است و روندش بیشتر زمان می برد و باید هزینه 85 یورویی بپردازند و یا اینکه به صورت وی‌آی‌پی با هزینه 165 یورو ویزا بگیرند.»

به گفته یوسفی گردشگرانی که از اصفهان برای ویزای شینگن اقدام می‌کنند مشمول روش دوم هستند چرا که روند به صورت وی‌آی‌پی صورت می‌گیرد. نکته مهم دیگر این است که گردشگرانی که از تهران اقدام می‌کنند حتما باید مبلغ ویزا را به یورو پرداخت کنند در حالی که گردشگرانی که اصفهان را ترجیح دهند، می‌توانند مبلغ را به ریال و به قیمت روز پرداخت کنند.

عضو انجمن آژانس‌های مسافرتی تاکید می‌کند که با تعریف پکیج تورهای ارزان‌تر نسبت به تهران، مثلا 650 یورو برای تور پنج روزه بارسلونا یا در اختیار گذاشتن پروازهای به صرفه برای کسانی که بدون تور سفر می‌کنند، سعی شده هزینه بیشتری که برای روند وی‌آی‌پی صدور ویزا گرفته می‌شود، برای گردشگران اصفهانی جبران شود.

روح الله یوسفی همچنین ابراز امیدواری می‌کند به زودی بقیه سفارتخانه‌ها و کارگزارانشان هم به این جرگه بپیوندند تا مسافران بتوانند هم ویزای شینگن و هم ویزای آفریقای جنوبی و کشورهایی را که انگشت‌نگاری ویزا دارند بدون سفر به تهران، از اصفهان بگیرند. چنانکه از اردیبهشت ماه امسال این روند برای ویزای هند در اصفهان انجام می‌گیرد.

به گزارش سرویس گردشگری و میراث روزنامه اصفهان زیبا، اسپانیا در سال گذشته 82 میلیون گردشگر داشته و به روایت رویترز بعد از فرانسه، دومین کشور محبوب گردشگران دنیاست، اما از هیچ بازاری به راحتی نمی گذرد چنانکه سال پیش جلسه‌ای در هتل عباسی اصفهان با حضور مدیران آژانس‌های مسافرتی برگزار شد که طی آن نماینده صنعت گردشگری اسپانیا، میگل نیتوساندوال ضمن معرفی مقاصد گردشگری تازه این کشور، از بخش فارسی پرتال گردشگری اسپانیا رونمایی کردند که گزارش این جلسه را هم در تاریخ 13 آذر ماه96 در همین صفحه منتشر کردیم.

✏️ نفیسه حاجاتی /اصفهان زیبا

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر