زبان تعطيلات كشور بايد با جهان هماهنگ‌تر شود
  • چهارشنبه 4 تیر 1399
  • 746
  • 0
زبان تعطيلات كشور بايد با جهان هماهنگ‌تر شود
زبان تعطيلات كشور بايد با جهان هماهنگ‌تر شود

♻️ رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان؛
رجالی: زبان تعطيلات كشور بايد با جهان هماهنگ‌تر شود

رییس کمیسیون گردشگری و برندشهری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تعطیلات دو روزه برای صنعت گردشگری مقرون‌به‌صرفه است و سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به این شکل پاسخ بهتری می‌دهد.

محمدرضا رجالی در خصوص طرح کاهش تعطیلات رسمی و جابه‌جایی تعطیلی پنج‌شنبه با شنبه، اظهار کرد: برای اجرای اين طرح یک مشکل مهم وجود دارد زيرا در طرح‌های مصوب دوره‌های گذشته مجلس تعطیلی روزهای پنج‌شنبه فقط برای تهران در نظر گرفته و در شهرهای دیگر کشور ممنوع است.

وی افزود: اکثر کشورهای جهان دو روز تعطیلی در هفته منظور می‌شود زيرا اين امر شرايط استراحت را براي مردم و حتی براي شهرها نيز فراهم می‌کند.

رییس کمیسیون گردشگری و برندشهری اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: هرچند تعطیلات در برخی از شهرهای بزرگ کشور دو روز است و دستورالعمل‌های مربوطه به آن هر شش ماه تمدید می‌شود اما اين اتفاق بايد به صورت رسمی در كشور رخ دهد.

رجالی تاکید کرد: تعطیلات دو روزه برای صنعت گردشگری مقرون‌به‌صرفه است و سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به این شکل پاسخ بهتری می‌دهد و اگر از اقتصاد مقاومتی و درون‌زا بودن اقتصاد کشور صحبت می‌کنیم باید به موضوع و صنعتی مثل گردشگری توجه ویژه داشته باشیم.

وی در خصوص جابه‌جایی تعطیلی روزهاي پنج‌شنبه با شنبه اظهار کرد: این اتفاق تاثیر بزرگی به ویژه در بخش صنعت دارد چراکه زبان تعطیلات کشور را با جهان کمی هماهنگ‌تر و به ارتباط موثرتر ما در همه موضوعات با جهان کمک می‌کند. اما هم‌چنان باید براي مانع ممنوع بودن دو روز تعطیلی هفته در استان‌های کشور به غیر از تهران چاره‌ای انديشيده شود.

رییس کمیسیون گردشگری و برندشهری اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: اصرار بر تعطیلی دو روزه در هفته به اين دليل است که مردم شهرهای بزرگ سفرهاي بيشتري انجام می‌دهند بايد برای گردش فرصت کافی داشته باشند

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر