• شنبه 1 دی 1397
  • 944
  • 0
کاشت نهال به یاد شهدای سانچی
کاشت نهال به یاد شهدای سانچی

🌎 آیین کاشت ۳۲ اصله نهال توسط شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان به یاد شهدای حادثه سانچی با حضور خانواده محترم "شهید میلاد آروی"
🌍 حفظ درخت؛ تداوم حیات
پدر میلاد آروی: صدای یا حسین و یا ابوالفضل گفتن شهدای سانچی از جعبه سیاه شنیده می شود
درختکاری
۳۲ اصله نهال به یاد شهدای کشتی سانچی از جمله شهید میلاد آروی در کوه صفه اصفهان کاشته شد.
به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم کاشت ۳۲ اصله نهال به یاد شهدای سانچی از جمله شهید میلاد آروی صبح جمعه _۱۸اسفند ماه_ با حضور پدر و جمعی از بستگان این شهید  و اعضای شورای شهر اصفهان در منطقه نمونه گردشگری صفه اصفهان برگزار شد.
در حاشیه این مراسم پدر شهید میلاد آروی اظهار کرد: افرادی که در کشتی سانچی حضور داشتند از نیروهای توانمند و با سابقه درخشان بودند، در واقع افرادی نبودند که خطایی از آنان سربزند.
وی افزود: تا شکستی در کار نباشد پیروزی میسر نمی شود و در هر کشوری عده ای جان خود را برای پیروزی کشور فدا کرده اند.
پدر شهید سانحه سانچی که از کارکنان کشتیرانی است و تا زمان غرق شدن کشتی در چین بوده است در خصوص جزییات این حادثه گفت: در قانون دریانوردی ذکر شده که هر کشتی از سمت راست ضربه بخورد مقصر است، اما در قوانین چین چنین چیزی وجود ندارد.
مسعود آروی اضافه کرد: پسرم میلاد، در موتور خانه کشتی در حال فعالیت بود و زمانی که دو کشتی به هم برخوردند، میلاد جلیقه می پوشد و به دریا شیرجه می زند. تمامی این حوادث در سه دقیقه به وقوع پیوست و افراد توان هیچ عکس العملی را نداشتند.
وی اضافه کرد: زمانی که کشتی چینی به سانچی برخورد، گاز شدید متصاعد شد و همه به دلیل خفگی از دنیا رفتند، و پس از آن سوختند، متاسفانه تنها پیکر یافت شده متعلق به میلاد بود و از بقیه اجساد به دلیل سوختگی شدید خبری نبود.
وی ادامه داد: افرادی که در کشتی رانی کار می کنند باید سه ماه در دریا و ۴۵ روز مرخصی باشند، با توجه به فرارسیدن ایام عید، میلاد تصمیم گرفته بود دوباره به دریا برود تا زمان مرخصی اش در ایام عید باشد و این درحالی است که او تازه از سفر سه ماهه اش باز گشته بود.
پدر شهید سانحه سانچی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت جعبه سیاه گفت: این جعبه یافت شده و صوت کارکنان که «یاحسین» و «یا ابوالفضل» می گفتند نیز در آن مشخص است، اما هنوز کارهای تکمیلی در حال انجام است تا اطلاعات دقیق تری به دست آید.
وی همچنین در خصوص اهمال کاری شرکت چینی برای مهار آتش به دلیل حفظ محیط زیست تصریح کرد: به هرحال هر کشوری نگران مسائل زیست محیطی خود است، اما این موضوع قطعا دلیل اصلی اهمال کاری شرکت چینی نبوده است، چرا که ارتفاع آتش به اندازه ۴۵۰ متر (برج میلاد) بود و پاشش آب فقط تا ارتفاع ۱۵۰ الی ۲۰۰ متری را پوشش می داد.
به گزارش ایمنا، این برنامه به همت شرکت توسعه گردشگری سپاهان برگزار شد
مشروح گزارش
https://goo.gl/WD5DZZ
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر